رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت:آموزش و اطلاع‌رسانی مهم‌ترین اولویت مبارزه با ایدز است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛ گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت آموزش در نشست هم‌اندیشی و ارتقای مراقبت و درمان ایدز با بیان اینکه اطلاع‌رسانی مهمترین اولویت در مبارزه با ایدز است افزود: در چارچوب معاهدات جهانی تاقبل از سال 2020 میلادی بیش از 90درصد از مبتلایان ویروس اچ‌ای‌وی را در سراسر کشور شناسایی می کنیم.

محمدمهدی گویا گفت : تمام کشورها برای اجرای این هدف گذاری این تعهد در حوزه خود این تعهد را داده اند.

وی افزود: طبق این تعهد در 90درصد افراد شناسایی شده ویروس اچ‌آی‌وی آنقدر کاهش یابد که شانس انتقال آلودگی به دیگران بسیار ناچیز می شود.

گویا گفت : به همین منظور در سراسر کشور کار پایش و ارزیابی در دستور کارقرار گرفته و یکی از استان‌هایی که در اولویت کاری قرار داشت، استان خوزستان بود، این استان در مبارزه با بیماری اچ‌آی‌وی یک استان پیشرو است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت به فعالیت پنج دانشگاه علوم پزشکی در خوزستان اشاره کردو افزود : در مدت 2هفته فعالیت‌های مرتبط با بیماریابی، انجام آزمایش، کارهای تشخیصی و درمانی مورد پایش، ارزیابی و بررسی قرار گرفت.

وی گفت: خوزستان یکی از پیش‌روترین استان‌های کشور در بحث مبارزه با اچ‌آی‌وی بوده و دستاوردهای خوبی را در این حوزه بدست آورده است.

گویا افزود: مبتلایان به ویروس اچ‌آی‌وی در استان خوزستان با رضایت کامل تحت درمان قرار دارند و مشکلی برای دسترسی به خدماتی که به صورت کامل رایگان در اختیار آنها قرار می گیرد، ندارند.

انتهای پیام /د

شناسایی مبتلایان ایدز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.