سال‌ها پیش در تاریک خانه تاریخ، از خانه ولایت خورشیدی دیگر نمایان شد و در تداوم راه، از مدینه تا طوس را پیمود و این هجرت باعث شد ایران برای همیشه در چشم انداز پرتو امامت قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، خورشیدی که در 11 ذی العقده سال 148 هجری قمری در شهر مدینه منوره چشم به جهان گشود، نام زیبایش علی و کنیه اش ابوالحسن و مشهورترین لقبش رضا به معنای خشنودی است. پدر بزرگوار ایشان امام موسی کاظم (ع) هفتمین پیشوای شیعیان هستند و مادر گرامیشان نجمه نام دارد.
 
موج کرم در شب میلادش به اوج تلاطم رسیده است
امشب بهشت ایران حال و هوای دیگری دارد، از هر طرف می‌توانی بوی بهشت را حس کنی و پرواز کنی و آسمانی شوی؛ نسیم ملایمی با عطر حضورش وزیدن گرفته؛ با خودت می‌گویی بوی خوش کدام گل بهاری است که اینگونه آسمان و زمین را در بر گرفته است؟

دوست داری ابر‌ها همین حالا ببارند بر دل‌های خسته‌ای که با هزار امید و آرزو به پابوسی اش آمده اند.

در شب میلاد هشتمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت مشهدالرضا میزبان زائران و مجاورانی است که از هر گوشه‌ی دنیا آمده اند تا به ساحت مقدس و منور امام رئوف علی ابن موسی الرضا المرتضی (ع) عرض ارادت کنند.

موج کرم در شب میلادش به اوج تلاطم رسیده است
وارد حرم که می‌شوی به هر طرف که نگاه می‌کنی دلدادگانی را میبینی که قلب عاشقشان در تنگنای سینه بی قراری می‌کند؛ صحن‌ها و رواق‌ها مملو از جمعیت است پیر و جوان، زن و مرد بچه به بغل ایستاده و زیر لب آرزو‌ها و حوائج خود را زمزمه می‌کنند.

عده‌ای دعا می‌خوانند، گروهی می‌روند تا شاید دستشان به ضریح علی ابن موسی الرضا (ع) برسد و با احساس نزدیکی بیشتر به آن حضرت بتوانند در زمزمه‌ای عاشقانه سر به ضریح گذاشته و آنچه در دل دارند به حضرت بگویند.

خیابان‌های منتهی به حرم که دارای محدودیت‌های ترافیکی است مملو از جمعیتی است که می‌خواهند به هر نحوی که شده در این شب فرخنده وارد حرم شوند تا نوای طنین انداز نقاره خانه را با گوش جان بشنوند.
 
موج کرم در شب میلادش به اوج تلاطم رسیده است
خانمی به همراه همسرش یکی از همان هزاران دلدادگانی بود که از زنجان به مشهد آمده تا حاجاتشان را بر زبان جاری سازند جلو رفتم و دقایقی با آن‌ها صحبت کردم؛ از ناگفته هایشان برایم گفتند:4 سال است که ازدواج کرده ایم، اما تا بحال توفیق زیارت امام رضا (ع) نصیبمان نشده بود و اکنون احساسی غیرقابل وصف داریم که خداوند به ما توفیق داده تا در شب ولادت امام رضا (ع) به زیارتش بیاییم و دلمان نمی‌خواهد حتی ثانیه‌ای را در اینجا از دست بدهیم.

جوانی 24 ساله از اهواز آمده بود، گفت: من عاشق امام رضا (ع) هستم و به نظرم تنها عشق می‌تواند شما را روانه این حرم کند و سلامتی همه بیماران را به واسطه امام رضا (ع) از خدا می‌خواهم.

سیدحیدر 32 ساله مجاوری که به گنبد طلایی زل زده بود، گفت:من همیشه ارادت خاصی به آقا داشته ام و در زندگی ام شاهد صحنه‌های بی نظیری بوده ام و میدانم هیچ کس از این حرم دست خالی بیرون نمی‌آید.

دختر نوجوانی از احساس بی نظیر خودش سخن گفت:خیلی حرم آقا برایم دوست داشتنی است حتی بیشتر از هر جای دیگری در دنیا و خوشحالم از اینکه میهمان آقا شده ام و امیدوارم هر کسی هر حاجتی دارد برآورده شود.

قطعه‌ای از بهشت باید هم اینگونه باشد، مگر می‌شود قطعه‌ای از بهشت روی زمین باشد و شلوغ نباشد و این‌ها گوشه‌ای از هزاران حاجتی است که در دل بی قرار زائران و مجاوران امام مهربانی هاست و در برابر مهرش نمیدانی کدام را بر زبان جاری کنی تا بین خالق و مخلوق واسطه‌ای شود، اما این معین الضعفاست که از دل‌های محبان اهل بیت (ع) آگاه است.
 
موج کرم در شب میلادش به اوج تلاطم رسیده است
 
 گلباران بارگاه منور رضوی با حضور خادمان حرم از عرصه میدان شهدا آغاز شد؛ همه حاضران با در دست داشتن شاخه گل به سمت حرم امام رئوف (ع) حرکت کردند.

قبل از نماز مغرب و عشاء آیت الله سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه (س) به سخنرانی پرداخت و در ادامه ذاکران اهل بیت (ع) امیر عارف، جعفر ملائکه، ابوالفضل مشکینی و علی زمانیان به مدیحه سرایی و شعرخوانی پرداختند و سیدمهدی میرداماد نیز دعای توسل را قرائت کرد.

در روز میلاد امام رضا (ع) چهارشنبه ساعت ۷ صبح آیین تعویض پرچم گنبد منور و پوشش ضریح مطهر رضوی و نقاره زنی در صحن انقلاب برگزار می‎شود و در این آیین سنتی حجت الاسلام و المسلمین رنجبر سخنرانی و میثم مطیعی مدیحه سرایی می‎کند.
 
موج کرم در شب میلادش به اوج تلاطم رسیده است
 در ادامه‌  برنامه‌های جشن روز میلاد که از ساعت ۱۰ صبح در رواق امام خمینی (ره) برگزار می‎شود، تولیت آستان قدس رضوی، نماینده، ولی فقیه در خراسان، ائمه جماعات حرم، مدیران و مسئولان استانی و کشوری، نیرو‌های نظامی و لشگری، علمای اهل تسنن و عموم زائران و مجاوران حضور خواهند داشت.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

گزارشگر:سید جواد رحمانیان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار