کارشناس مسائل اجتماعی گفت : استقامت در راه دین، نیازمند باور قلبی به مدد الهی است که رزمندگان ما نیز در هشت سال دفاع مقدس با اعتقاد به مدد الهی در برابر دشمن استقامت کردند و پیروز شدند .

استقامت در راه دین نیازمند باور قلبی به استعانت الهی استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، علی‎اکبر رائفی پور کارشناس مسائل اجتماعی افزود : اگر می‎خواهیم بدانیم که چقدر حاضریم در راه خدا مایه بگذاریم ، باید ببینیم آیا می‎توانیم از مال و جان خود بگذریم و سختی‎ها را تحمل کنیم ؟ دقیقا مثل کاری که امام حسین (ع) انجام داد.

وی ادامه داد : استقامت در راه خدا از شرایط مهم ایمان و دینداری است ، نمی‎توانیم فقط به زبان بگوییم دینداریم ولی در مسیر اطاعت الهی و ترک محرمات استقامت نداشته باشیم ؛ البته خدای متعال در راه استقامت که همان صراط مستقیم است کمک حال بندگانش است .

کارشناس مسائل اجتماعی با اشاره به اینکه برخی به خاطر یک مسئله کوچک حاضرند از دین‎شان بگذرند ، گفت : مؤمنی که با قلب و رفتارش اهل دین است ، خوب می‎داند که خدای متعال در سختی‎ها به فریادش می‎رسد ؛ این‎گونه افراد به تک تک آیات قرآن ایمان دارند و از هیچ دشمنی هراس ندارند ، این افراد اگر بزرگ‎ترین سرمایه‎دار جهان هم شوند باز هم خدا را فراموش نخواهد کرد .

رائفی پور با بیان اینکه انسان با باورهایش محشور می‎شود افزود : در قیامت انسان به وسیله نجوای قلبش پاسخگوی اعمالش است ، لذا باید به عظمت خدا ایمان و باور قلبی داشته باشیم تا بتوانیم در قیامت آن را به منصه ظهور برسانیم .

وی ادامه داد : بسیاری از مردم نسبت به خدا سوء ظن دارند ، به عنوان مثال بار‌ها در روایات قدسی و آیات قرآن آمده است که هزینه ازدواج را خدای متعال تأمین می‎کند ولی ایمان نداریم ، اما همین که یکی از اقوام سرمایه‎دار به ما بگوید " ازدواج کن، خودم هزینه‎اش را تأمین می‎کنم " ما با خیال راحت می‎رویم ازدواج می‎کنیم ، این یعنی ما به عظمت و رازقیت خدای متعال ایمان و باور قلبی نداریم .

کارشناس مسائل اجتماعی گفت : کسی که ایمان به استعانت الهی ندارد، همیشه فکر می‎کند برای پیشرفت باید دست به دامن آمریکا شد.

رائفی پور افزود : اگر کسی تاریخ اسلام و جنگ‎های رسول الله (ص) با مشرکان را مطالعه کند ، خواهد فهمید که چه ابر قدرت‎هایی در آن زمان دشمن پیامبر (ص) بودند ، ولی حضرت با استعانت الهی و اعتقاد کامل آن‌ها را شکست داد.

وی ادامه داد : رزمندگان ما نیز در هشت سال دفاع مقدس با توکل و باور به استعانت خداوند متعال در برابر دشمن استقامت کردند و پیروز شدند .

انتهای پیام // ف.ش


استقامت در راه خدا از شرایط مهم ایمان و دینداری است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.