سخنگوی پیشین وزارت خارجه گفت:معطل کردن کشور به نتیجه مذاکرات با اروپا قدرت چانه‌زنی تیم مذاکره کننده را کاهش می‌دهد.

انتظار برای بسته اروپایی به ضرر کشور است/ معطل ماندن برای بسته اروپایی قدرت چانه زنی ایران را کاهش می دهد.محمدعلی حسینی سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه در گفت و گو با  خبرنگار  سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بیانات رهبری در دیدار مسئولان وزارت خارجه مبنی بر اینکه "مذاکرات با اروپایی ها قطع نشود اما نباید معطل بسته اروپایی ماند بلکه باید کارهای فراوان لازم در داخل کشو را دنبال کرد"، گفت: با توجه به سیاست های خصمانه و مستمر آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی از هم پیمانان منطقه ای آنها تنها راه مطمئن در حل اغلب مشکلات داخلی ما تکیه بر امکانات و منابع سرشار داخلی و قابلیت های کشور در حوزه های مختلف است.

بیشتر بخوانید:مذاکره با اروپا را ادامه می‌دهیم، اما معطل آنها نمی‌مانیم

وی با بیان اینکه آمریکا و هم پیمانان آن در هدایت یک نبرد تمام عیار اقتصادی ضد جمهوری اسلامی ایران تلاش های بی وقفه می کنند ادامه داد: دولت سیاست های کلان و راهبردی اقتصاد مقاومتی را اساسا با توجه و تمرکز بر شرایطی مشابه ای که در آن بسر می بریم ، تهیه و تنظیم کرده است.

سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه تصریح کرد: در این مسیر همزمان با مبارزه جدی و اطمینان بخش با مفاسد اقتصادی و ویژه خواری ها باید ساماندهی کلیه اموری که در کاهش دغدغه های اقتصادی و معیشتی مردم، افزایش اعتماد عمومی ، حفاظت از سرمایه های اجتماعی، تقویت انسجام و وحدت ملی موثر است ، در اولویت برنامه ها قرار گیرد.

حسینی افزود: در عرصه فعالیت های دیپلماتیک نیز گسترش روابط دو جانبه و چند جانبه و استفاده از ظرفیت نهادهای منطقه ای برای ارائه یک دیپلماسی فعال اقتصادی، علاوه بر اینکه نقش مهمی در خنثی سازی سیاست های خباثت آمیز دشمنان دارد، می تواند پشتوانه موثری در سامان بخشی برنامه های اقتصادی در داخل کشور باشد.

وی با بیان اینکه هیچ یک از موارد فوق الذکر و مشابه آن مستلزم معطل ماندن ایران برای بسته اروپایی نیست اظهار کرد: رایزنی و مذاکرات با اروپایی ها با جدیت ادامه پیدا می کند و چنانچه به نتیجه مطلوب اجرائی رسد، فرصت و امکان تازه ای خواهد بود که در کنار سایر امکانات و ظرفیت های جمهوری اسلامی قابل بهره برداری است.

سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه با بیان اینکه باید توجه داشته باشیم که عنصر " زمان" و مدیریت آن برای ما در شرایط جاری از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است، گفت: معطل کردن کشور به نتیجه مذاکرات ایران و اروپا، علاوه بر ضررهای متعددی که دارد، قدرت چانه زنی تیم مذاکره کننده کشورمان را نیز کاهش می دهد.

سفیر سابق ایتالیا افزود: بنابر واقعیت های تاریخی کشورمان، حقیقت و ماهیت یک جانبه گرایانه روابط آمریکا با سایر کشورها، ماهیت اسکتباری و سلطه طلبانه نظام آنها، رفتار غیر متعارف و بد عهدی های مکرر دولت ترامپ در قضیه برجام و ادامه سیاست های خصمانه آنها ضد ملت، مذاکره یا رابطه با آمریکا خطایی واضح است.

حسینی در پایان خاطر نشان کرد: موارد گفته شده کمترین تردیدی باقی نمی گذارد که مذاکره و حتی عقد قرداد با آمریکا برای حل و فصل مشکلات آن هم نه دوجانبه بلکه چندجانبه با پشتوانه قطعنامه شورای امنیت که امضا نماینده دائم ایالات متحده را در ذیل خود دارد، امری بیهوده و به دور از واقع گرایی و منطق سیاسی است.

 

انتهای پیام/

وظیفه مسئولان در مذاکره با اروپا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار