تولیت آستان قدس رضوی گفت: ظرفیت استان قدس رضوی ظرفیت بالقوه‌ای است که می‌تواند بسیاری از اندیشمندان و فرهیختگان را در خود جذب کند، اما آنچه که در این میان مورد توجه بوده، اینکه توقعات از این فرهیختگان متفاوت است.

آستان قدس  رضوی توانایی بالایی برای جذب فرهیختگان داردبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد حجت الاسلام رییسی مدیر تولیت آستان قدس رضوی در آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره بین‌المللی کتاب سال رضوی که در سالن همایش‌های بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد افزود: کسانی که در این سازمان‌ها و جشنواره کوشیدند و نخبگانی که در راه سبره رضوی قلم زدند باید مورد تقدیر قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه: موضوع کتابت با کرامت در فرهنگ دینی ما امری مهم است و خداوند، کتابت در تکوین را توسط فرشتگان رقم زده است و آنچه که بر جهان می‌گذرد توسط کرام‌الکاتبین کتابت می‌شود تصریح کرد:قلم، ذات حق یعنی خود شاهد مورد قسم واقع شده یا اینکه خداوند در مواردی خورشید را که خود شاهد محسوب می‌شود، شاهد قرار داده است.
 
تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر این موضوع که قلمی مورد سوگند پروردگار است که مسیری روشن داشته باشد، گفت: آنچه مورد قداست قلم می‌شود، علم نافع است، علمی که دشمن‌شناسی را رقم می‌زند و انسان را در حرکت و تعالی کمک می‌کند.

حجت الاسلام رئیسییکی دیگر از آثار پیشرفت وسائل ارتباطی را ایجاد سرعت در انتشار آثار دانست و افزود: امروز به‌برکت همین پیشرفت‌ها، سخن گفتن بسیار آسان شده، بنابراین به‌برکت همین دسترسی‌ها باید کار و تلاش، افزایش یابد.

وی تصریح کرد: ترجمه علوم را قبول دارم، اما ترجمه همه علم صورت نمی‌گیرد، بلکه تولید علم باید مورد تاکید و توجه قرار گیرد.
 
تولیت آستان قدس با تاکید بر این نکته که باید جذب پژوهشگران در مراکز پژوهشی آستان قدس در دستور کار قرار گیرد؛گفت: خوشبختانه امروز بهترین‌ها با نام امام رضا (ع) حاضر به‌همکاری هستند.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه توصیه من این است که کار متفاوت در خصوص امام رضا (ع) در دستور کار قرار گیرد؛افزود: چاپ و انتشار کتاب نکته‌ای مثبت است، اما این ظرفیت باید بیش از اینکه در خدمت چاپ و انتشار قرار می‌گیرد، در خدمت تولیدعلم متناسب با مسائل روز قرار گیرد.
 
انتهای پیام//ن.ط
 

تولید علم باید مورد توجه قرار گیرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.