۴۰ درصد هنرجویان در کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای فارس جذب بازار کار می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛مسلم ایزدی معاون برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس گفت: در ۱۸۰ کارگاه مخصوص مردان و ۱۰۰ کارگاه برای زنان در استان رشته‌های مختلف آموزش داده می‌شود.

وی بیان کرد: ۲۸۰ کارگاه ثابت دولتی، ۵۰ مرکز آموزش دولتی فنی و حرفه‌ای در کنار ۸۵۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در استان این رشته‌ها را آموزش می‌دهند.

ایزدی تصریح کرد: کارگاه‌های مختلف آموزشی علاوه بر مراکر دولتی، در زندان‌ها، پادگان‌های نظامی، دانشگاه‌ها، اصناف، سکونت گاه‌های غیر رسمی، کمپ‌های ترک اعتیاد و در جامعه عشایری استان به متقاضیان آموزش داده می‌شود.

معاون برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس افزود: صنعت برق، اتومکانیک، جوشکاری و فناوری اطلاعات از مهمترین رشته‌هایی هستند که مردان در فارس از آن استقبال کرده اند.

ایزدی اضافه کرد: فناوری اطلاعات، صنایع دستی، آرایش و پیرایش و طراحی دوخت نیز از مهمترین رشته‌هایی است که مورد استقبال بانوان در فارس قرار گرفته است.

معاون برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس اظهار کرد: رایگان بودن دوره‌های آموزشی، ارائه آموزش‌ها با استاندارد‌های جهانی و برگزاری ۷۵ درصد آموزش‌ها به صورت عملی از مهمترین ویژگی‌های این کارگاه‌های آموزشی است.

وی افزود:علاقمندان در صورت تمایل به شرکت در این کارگاه‌ها می‌توانند از طریق مراجعه به سایت اداره کل فنی و حرفه‌ای فارس به نشانی http://fars.irantvto.ir در این دوره‌ها ثبت نام کنند.

ایزدی تاکید کرد: کارگاه‌های آموزشی در طول سال به صورت دوره‌ای برگزار و در پایان دوره به متقاضیان مدرک معتبر بین المللی داده می‌شود.

معاون برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس گفت: پارسال ۹ میلیون و ۷۲۸ هزار و ۱۷۹ نفر ساعت آموزش دیده اند و در سه ماههد نخست امسال هم بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر ساعت آموزش دیده اند.
انتهای پیام/ت

جذب ۴۰ درصد هنرجویان فنی و حرفه‌ای به بازار کار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار