رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: اردو‌ها و تدارکات مناسبی برای تیم‌های ملی در نظر گرفتیم و در بازی‌های آسیایی انتظار کسب دو مدال در این رشته را داریم.

طباطبایی: در بازی‌های آسیایی انتظار کسب دو مدال در بسکتبال داریمبه گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛ رامین طباطبایی در گفت و گوی اختصاصی با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه از ابتدای سال اردوی تیم‌های بسکتبال ۳ و ۵ نفره مطابق برنامه پیش می‌رود گفت: اردو‌های زیاد و مسابقات تدارکاتی بسیار خوبی در هر دو قسمت مردان و زنان داشتیم.

رئیس فدراسیون بسکتبال ادامه داد: همین الان تیم ملی ب ایران در جام ویلیام جونز و تیم الف در تورنمنت اطلس اسپورت چین به سر می‌برد که بازی‌های بسیار خوبی را انجام می‌دهند و تیم به تدریج برای جاکارتا  آبدیده می‌شود. پیش از این اردو‌های صربستان و چین را هم داشتیم و مطابق برنامه زمان بندی پیش رفتیم. در بخش بانوان هم  اردوی چهارم تیم ۳ نفره زیر ۲۳ سال در حال برگزاری است و برای مرحله بعدی این اردو در اصفهان تشکیل می‌شود.

نمی توان از بانوان توقع مدال داشت

طباطبایی در خصوص شانس کسب مدال تیم‌های ملی ایران در جاکارتا گفت: بسکتبال ۳ به ۳ برای اولین بار وارد بازی‌های آسیایی شده و در رده زیر ۲۳ سال هم برگزار می‌شود که رده سنی کاملا جدیدی است و تیم‌ها ناشناخته اند. سعی می‌کنیم در مدت باقی مانده حریفان را بهتر شناسایی کنیم تا شانس کسب مدال را بالا ببریم، اما نمی‌توان از تیم بانوان در اولین تجربه توقع کسب مدال داشت.

او افزود: ماهیت ورزش غیر قابل پیش بینی است، اما با توجه به اردو‌های خوبی که داشتیم امیدواریم در ۳ به ۳ مردان کسب مدال داشته باشیم، اما رنگش را نمی‌توان پیش بینی کرد. برای تیم ۵ نفره مردان هم اگر اتفاق خاصی رخ ندهد و رقبای اصلی ما مثل ژاپن، فیلیپین و کره جنوبی از بازیکنان چند ملیتی استفاده نکنند، می‌توانیم در ۵ نفره فینالیست باشیم. در بسکتبال ۳ نفره هم با سرمربی گری محمد کسایی پور به بازی‌های آسیایی می‌رویم.

طباطبایی در ادامه به رابطه بسیار خوب وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک اشاره کرد و گفت: برای اولین بار است شاهد چنین آرامشی هستیم. من سابقه چندین اعزام به بازی‌های آسیایی را در ۳ دوره گذشته داشته ام و این دوره جزء معدود دوره‌هایی است که همکاری و تعامل صد درصدی بین این دو ارگان برقرار است و امیدوارم این موضوع برای تیم‌های ملی ما مثمر ثمر باشد تا نتایج خوبی کسب کنیم.

رئیس فدراسیون بسکتبال در پایان با اشاره به اعزام بانوان ورزشکار ایران به بازی‌های آسیایی که یک سوم کاروان ایران را تشکیل می‌دهند گفت: تمام تیم‌ها ۵۰ درصد مدال‌های خود را از بخش بانوان بدست می‌آورند. ما هم باید این فضا را فراهم کنیم و خوشبختانه این اتفاق برای اولین بار افتاده است. امیدواریم با کسب مدال‌های بیشتر در بخش بانوان رقبای اصلی خود را در بازی‌های آسیایی پشت سر بگذاریم.


بیشتر بخوانید:پیروزی بلندقامتان بسکتبال ایران مقابل لهستان


انتهای پیام/

اظهارات طباطبایی درباره تیم ملی بسکتبال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار