عضو شورای شهر تهران گفت: شهرداری مکلف‌ است از تفکیک و بار‌گذاری در باغ‌ منظریه‌ جلوگیری به عمل آورد.

وزارت آموزش و پرورش گزارشی از نحوه واگذاری اردوگاه شهید باهنر ارائه کند/ شهرداری مانع تخریب باغ منظریه شودبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید آرش حسینی میلانی عضو شورای شهر تهران در جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، در تذکر پیش از دستور خود با اشاره به عملیات تفکیک و بارگذاری‌ اردوگاه شهید باهنر معروف به باغ منظریه‌ اظهار کرد: شهرداری تهران باید از تفکیک و بارگذاری‌ در این اردوگاه که یادآور خاطرات کودکی بسیاری از ما است جلوگیری کند و اداره کل حقوقی شهرداری تهران این موضوع را باید از طریق اداره ثبت تهران و شمیرانات پیگیری‌ کند.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر ضرورت صیانت و حفاظت از باغ منظریه‌ خطاب به شهردار تهران و سازمان فضای سبز و شهرداری منطقه یک گفت: حفاظت از باغات امری بدیهی‌ و مورد تأیید همه کارشناسان مدیریت شهری است.

وی با بیان اینکه مجموعه‌های وسیع با قدمت نزدیک به یک قرن جنبه هویتی به خود گرفته‌اند، تصریح کرد: یکی از این مراکز اردوگاه شهید باهنر است که در اختیار و مالکیت وزارت آموزش و پرورش است.

حسینی میلانی با اشاره به مساحت 460 هزار مترمربعی‌ این اردوگاه‌ که با کاربری‌ فضای سبز ثبت شده است، گفت: علاوه بر این 2 هزار متر هم با کاربری آموزشی در این اردوگاه قرار گرفته که ضرورت صیانت از آن را بیشتر می‌کند.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه درختان کهنسال‌ زیادی در این مجموعه وجود دارد، افزود: طبق مصوبه‌ شماره 500 کمیسیون ماده 5، این ملک نیازمند طرح ویژه‌ است.

وی افزود: خطر واگذاری این ملک به یک شرکت خصوصی در شرایط عدم پرداخت اقساط در حالی وجود دارد که بر اساس اظهارات مشاور وزیر آموزش و پرورش تاکنون بازپرداخت طبق برنامه صورت گرفته است.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: از وزارت آموزش و پرورش خواستاریم ضمن انتشار گزارش از روند این کار به افکار عمومی اعلام کند که نحوه واگذاری و برنامه این وزارتخانه‌ برای حفظ این باغ چگونه است.

حسینی میلانی با اشاره به مساحت 46 هکتاری این ملک گفت: این موضوع در حوزه اختیارات شورای عالی معماری و شهرسازی‌ است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شهرداری تهران موظف است نسبت به جلوگیری از تفکیک و بارگذار‌ی در این ملک جلوگیری به عمل آورد.

انتهای پیام/

ضرورت جلوگیری از تفکیک و بار‌گذاری اردوگاه‌ شهید با هنر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار