عضو شورای عالی صلح افغانستان از برگزاری نشست مشترک صلح میان کشورهای افغانستان، آمریکا، عربستان و امارات و همچنین نشست علمای افغانستان و پاکستان در راستای صلح افغانستان خبر داد.

 

نشست مشترک افغانستان، آمریکا، عربستان و امارات با موضوع «صلح افغانستان» برگزار می شودحیات الله غزنوی، عضو شورای عالی صلح افغانستان در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان گفت: نشست افغانستان آمریکا، عربستان و امارات هفته آینده برگزار خواهد شد و در آن، زمینه های صلح در کشور بررسی می شود. غزنوی افزود که نشست علمای افغانستان و پاکستان نیز در آینده برگزار می شود و درباره فتوای علمای دو کشور در خصوص جنگ افغانستان اعلامیه مشترکی صادر می گردد.

این  عضو شورای عالی صلح افغانستان تاکید کرد: تلاش این شورا این است که زمینه مذاکرات بین الافغانی را فراهم نماید تا از این طریق صلح و ثبات در کشور به وجود آید و از سوی دیگر، مخالفین مسلح نیز از طریق گفتگو و صلح می توانند به اهدافشان دست یابند.

وی با اشاره به فتوای جمعی از علمای دینی افغانستان در ۱۴ جوزا/ خرداد سال جاری، فتوای علمای دینی پاکستان در جدی/ دی سال گذشته و فتوای علمای اسلامی در کنفرانس عربستان درباره حرام بودن جنگ افغانستان گفت: اقدامات علما در راستای صلح بسیار تاثیر گذاره بوده که نمونه اش را در آتش بس موقت در ایام عید سعید فطر مشاهده کردیم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.