صالحی گفت: با توجه به بکارگیری سیستم‌های مکانیزاسیون جای هیچ‌گونه نگرانی برای پرورش‌دهندگان ماهیان گرم آبی تا پایان سال نیست.

توسعه سیستم‌های هوادهی یک راه برای کاهش مصرف آب/ پرورش دهندگان ماهیان گرم آبی نگران نباشندحسن صالحی رئیس سازمان شیلات در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سوال که با وجود اخطارهای مکرر آبفای منطقه خوزستان، وضعیت پرورش دهندگان ماهیان گرم آبی به کجا می‌رسد، اظهار کرد: با توجه به شرایط بحرانی آب در خوزستان و اخطارهای مکرر سازمان آب به پرورش دهندگان، پیگیری‌هایی صورت گرفت و در نهایت کارگروه ویژه ریاست جمهوری با حضور مقامات وزارت جهاد، وزارت صمت، وزارت نیرو، سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت کشور تشکیل شد و حل مشکلات کم آبی در این منطقه در دستور کار کمیته قرار گرفت.

وی افزود: در جلسه‌ای که با حضور استانداری خوزستان برگزار شد و موضوع مورد بررسی قرار گرفت، خوبشختانه تاکنون مشکلی برای پرورش‌دهندگان در حوزه کار پیش نیامده است و باید تلاش کنیم تا با مدیریت صحیح، مصرف آب در این منطقه را کاهش دهیم.

به گفته صالحی، پرورش دهندگان ماهیان گرم آبی در حوزه کارون با مشکل کمبود آب روبه‌رو هستند و در سایر حوزه ها مشکلی وجود ندارد.

رئیس سازمان شیلات ادامه داد: استفاده از سیستم‌های هوادهی و سایر سیستم‌های مکانیزاسیون در دستور کار است و انتظار می رود با کاهش مصرف آب امسال را به پایان رساند.

به گفته معاون وزیر جهادکشاورزی با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته و بکارگیری سیستم‌های مکانیزاسیون جای هیچ‌گونه نگرانی برای پرورش‌دهندگان ماهیان گرم آبی تا پایان سال جاری نیست.

وی در پایان تصریح کرد: خوزستان به عنوان یکی از استان‌های اصلی تولید در کنار سه استان حاشیه دریای خزر از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است چرا که عمده تولیدات این منطقه به کشورهای عراق و جنوب عراق صادر می‌شود.

انتهای پیام/

خوزستان قطب پرورش‌دهندگان ماهیان گرم‌آبی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار