معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گفت: لازمه پیشبرد مراحل اجرایی منطقه ویژه اقتصادی سلماس جذب سرمایه گذار است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛رضا حسینی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان غربی در دومین جلسه سال جاری با موضوع منطقه ویژه اقتصادی سلماس که در محل فرمانداری سلماس و با حضور نماینده سلماس، فرماندار و دیگر مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد گفت: لازمه پیشبرد مراحل اجرایی منطقه ویژه اقتصادی سلماس جذب سرمایه گذار است.

وی گفت: در تلاش هستیم تا اقدامات عقب مانده منطقه ویژه اقتصادی سلماس که در حدود ۱۰ سال پیش تصویب شده است را به نحو احسن به انجام رسانده و و با شناسایی منطقه برای تامین زیرساخت‌های لازم مراحل اجرایی را پیش ببریم.

حسینی ادامه داد:در این جلسات بر آن هستیم تا مطالعات جامع منطقه ویژه نهایی شود و از طرفی قدرت متولی فعلی منطقه ویژه را برای ادامه روند اجرایی منطقه ویژه اقتصادی سلماس را با حضور دستگاه‌های ذینفع و نماینده سلماس بررسی کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استان افزود: در جهت تامین زیرساخت‌های لازم اعم از گاز، برق و اب آشامیدنی و صنعتی اقداماتی انجام گرفته که ۷ مگاوات برق لازم برای منطقه ویژه در دست اقدام و مقدار ۲۰ لیتر بر ثانیه برای مصرف آب شرب مجوز حفر چاه صادر شده است و تصمیم بر آن داریم که تا جلسه بعدی که در نیمه شهریور برگزار خواهد شد اقدامات و تصمیمات اتخاذ شده به مرحله عملیاتی برسد.

وی تصریح کرد: در جلسه امروز تصمیماتی مبنی بر افزایش مساحت منطقه ویژه اقتصادی سلماس و انتخاب سرمایه گذار گرفته شد که یکی از کلیدی‌ترین مبحث‌های پیشبرد و اجرایی کردن مناطق ویژه بطور استاندارد، انجام اقدامات زیربنایی و تامین انرژی مورد نیاز منطقه اعم از برق، گاز، آب و فیبر نوری مخابراتی است که لازمه آن جذب و فراخوان سرمایه گذار و انتخاب آن برای اجرایی کردن مراحل باقیمانده منطقه ویژه اقتصادی سلماس است.

وی درباره مرز کوزه‌رش نیز اذعان داشت: این منطقه قبلا به عنوان یک گذرگاه مطرح بود که سعی بر آن داریم تا برای استفاده از پتانسیل این مرز با ایجاد شهرک تجاری و تبادل کالا، مطالعات منطقه‌ای را انجام داده و با جلب رضایت طرف تُرک از این منطقه در جهت ایجاد تبادلات تجاری مرزی نیز استفاده نماییم.

انتهای پیام/م

لزوم جذب سرمایه گذار در منطقه ویژه اقتصادی سلماس

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.