رئیس انجمن جنگلبانی ایران گفت: حدود یک میلیون هکتار از جنگل‌های زاگرس نابود شده و ۴۰ میلیون اصله درخت از گونه‌های باستانی در شمال کشور خشک شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛رئیس انجمن جنگلبانی ایران در مراسم افتتاح اولین همایش ملی جنگل‌های ایران، پژوهش و توسعه گفت: در حال حاضر وضعیت جنگل‌ها در کشور از مرز بحران گذشته است و دیگر فرصت این را نداریم که از جنگل‌های ایران حفاظت کنیم.

کیا دلیری افزود: در شش سال گذشته حدود یک میلیون هکتار از جنگل‌های زاگرس نابود شده و ۴۰ میلیون اصله درخت ۲۰۰ الی ۳۰۰ ساله از گونه‌های باستانی ثبت شده در مجامع بین المللی در شمال کشور خشک شده است.
 
وی طغیان آفات و بیماری‌ها در سطوح بسیار وسیع در جنگل‌های کشور را از دیگر چالش‌های پیش رو عنوان کرد و گفت: به نظر می‌رسد برای برون رفت از این مشکل و بحران جنگل‌ها راه حل ساده‌ای وجود نداشته باشد.

رئیس انجمن جنگلبانی ایران در ادامه تصریح کرد: چرا باید در چنین شرایطی سازمان‌های مرتبط با جنگل زیرنظر وزارت جهاد کشاورزی اداره شوند و این در حالیست که این وزارتخانه خود نابود کننده منابع طبیعی کشور است

کیا دلیری، گندم کاری زیر ۸۵۰ هکتار از جنگل‌های زاگرس را دلیلی بر سیاست‌های مخرب وزارت جهاد کشاورزی در حوزه منابع طبیعی عنوان کرد و گفت: با شخم زدن اراضی جنگل‌ها از بین می‌رود.

وی وضعیت آموزش عالی در حوزه جنگل را خوب ارزیابی نکرد و هشدار داد: دانشگاه‌های منابع طبیعی و محیط زیست کشور در حال تعطیل شدن هستند و این در حالیست که هیچ یک از مشکلات زیست محیطی و مسائل جنگل‌های کشور حل نشده است.

نخستین همایش ملی جنگل‌های ایران، پژوهش و توسعه به مدت دو روز با ارائه ۲۴ مقاله در قالب سخنرانی و ۸۰ مقاله در قالب پوستر در دانشگاه ارومیه برگزار می‌شود و پنج شنبه عصر با ارائه بیانیه و معرفی مقالات برتر به کار خود پایان خواهد داد.
 
انتهای پیام/م
 

برگزاری نخستین همایش ملی جنگل های ایران در ارومیه

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.