جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار در راستای اهمیت احیاء بافت‌های فرسوده در کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه بازوند استاندار کرمانشاه گفت: طبق مصوبه دولت تمام دستگاه‌های اجرایی که در محدوده بافت‌های فرسوده یا نزدیک به آن زمین دارند باید آنها را تحویل راه و شهرسازی دهند که بتواند برای احیاء زمین‌ها سرمایه‌گذار انتخاب کنند.

وی گفت : راه و شهرسازی نیز از انجمن انبوه‌سازان و سرمایه‌گذاران توسعه‌گر دعوت کند تا کار ساخت و ساز را در راستای احیاء این بافت‌ها انجام دهند.

بازوند افزود : به ازای هر نفر بین ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان از تسهیلات اشتغالزایی روستایی در اختیار صنعتگران چاقوسازی کرندغرب برای احیای این صنعت قرار می‌دهیم.

وی افزود : بنا به بیانات مقام معظم رهبری باید تسهیلگر باشیم و بتوانیم در برابر مشکلات راه میانبری انتخاب کنیم.

بازوند به راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی در شهرستان دالاهو اشاره کرد و گفت : به این منظور زمینی در نظر گرفته شده و کارهای اولیه انجام شده و فقط نیازمند مجوز است که باید با تهران در این خصوص رایزنی کنیم تا بتوانیم مجوز تغییر کاربری را بگیریم.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: حدود ۱۰۰ نفر از صنعتگران در این خصوص اعلام آمادگی کردند و ما هم اعلام می کنیم به ازای هر نفر بین ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان از تسهیلات اشتغالزایی روستایی در اختیار آنها قرار خواهیم داد.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

مصوبات جلسه امروز ستاد بازآفرینی شهری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.