رئیس شبکه دامپزشکی سرایان گفت:۳۹ هزار و ۲۵۹ رأس دام در سرایان بر علیه بیماری ها واکسینه شدند.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛خالقی زاده رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سرایان گفت:۳۷ هزار و ۹۷۸ رأس دام سبک و هزار و ۲۸۱ رأس دام سنگین از ابتدای امسال در سرایان بر علیه بیماری ها واکسینه شدند.

 

وی با بیان اینکه یکی از اهداف این اداره نظارت بر توزیع و نگهداری بهداشتی فراورده های خام دامی است،افزود:در همین راستا و از ابتدای سال جاری ٧٠٦ مورد بازدید از مراکز عرضه و نگهداری فرآورده های خام دامی به عمل آمد.

 

خالقی زاده گفت:مقدار ٢٩٣ کیلوگرم فرآورده غیر بهداشتی ضبط و معدوم شد و یک مورد نیز متخلف به مراجع قضایی معرفی شد.

 

رئیس شبکه دامپزشکی سرایان با اشاره به صدور  تعداد ٢٨٦ مجوز بهداشتی حمل برای انواع دام و طیور آبزیان و خوراک دام و طیور گفت:از این میزان تعداد ١٦ مجوز حمل خوراک طیور به میزان ٤٠٠ تن به مقصد افغانستان صادر شده است.

 

وی افزود:همچنین تعداد ١٤٣ محموله دام،طیور و فرآورده های خام دامی در محل شبکه دامپزشکی فک پلمپ شده است.

 

خالقی زاده اظهار کرد:در کشتارگاه های سرایان و سه قلعه تعداد ٤٠٧ رأس دام تحت نظارت بازرس بهداشتی گوشت کشتار و پس از طی مدت ٢٤ ساعت در پیش سرد وارد چرخه مصرف انسانی شده است.

 

رئیس شبکه دامپزشکی سرایان با اشاره به درمان ٣٠٠ رأس دام در درمانگاه شبکه دامپزشکی گفت:۱۲۷ مورد مراقبت فعال و غیر فعال و پایش بیماری ها از واحد های پرورش دام و طیور به عمل آمده و  ٨٩ نمونه برداری از انواع دام طیور و خوراک دام صورت گرفته است.

 

وی بیان کرد:تعداد ١١٠ لیتر شربت ضدانگل و ٤٠٠ لیتر سم برای مقابله با انگلهای خارجی تحویل دامداران شهرستان شد.

منبع:مهر

انتهای پیام/غ

بیش از ۳۹ هزار رأس دام در سرایان واکسینه شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.