کارشناس مسائل آمریکا گفت: دشمنی آمریکا در دوران ترامپ از دولت و نظام جمهوری اسلامی فراتر رفته و متوجه همه مردم ایران شده است.

دشمنی آمریکا در دوران ترامپ متوجه همه ملت ایران شده استفواد ایزدی کارشناس مسائل آمریکا در گفت و گو با  خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره سخنرانی مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در ایالت کالیفرنیا مبنی بر "حمایت از صداهای ایرانی" در جمع ایرانیان مقیم آمریکا اظهار کرد: هدف دولت های آمریکایی از اول انقلاب تاکنون براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است.

وی با بیان اینکه همه دولت های آمریکا مثل دولت آقای اوباما به دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران بوده اند اما در عمل می دانستند این هدف محقق نمی‌شود، ادامه داد: آنها تلاش کردند با انجام اقداماتی اهرم‌های قدرت ایران را گرفته و کشور را ضعیف کنند تا براندازی اتفاق افتد.

ایزدی با تاکید بر اینکه برنامه دولت آمریکا برای براندازی نظام ایران بلند مدت است تصریح کرد: تفاوت دولت آقای ترامپ از این جهت است که فکر می‌کند براندازی در یک بازه زمانی کوتاه مدت محقق خواهد شد و حساب ویژه ای روی این مسئله باز کرده است.

کارشناس مسائل آمریکا افزود: همه اقدامات، سخنان و فعالیت‌های ترامپ در راستای تحقق هرچه سریعتر براندازی است و سخنرانی فردا هم در نهایت با هدف تشویق مردم ایران به سرنگونی نظامی است که خود انتخاب کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه همواره دولت های آمریکا، ایران را به شدت تحریم کرده اند اظهار کرد: تفاوت دولت آقای ترامپ نسبت به دولت های قبل، اقدامات و فعالیتهای ویژه ای است که نه تنها علیه حکومت بلکه شامل همه ملت ایران نیز می شود مانند قانون موجود برای منع ورود ایرانیان به ایالت متحده آمریکا.

کارشناس مسائل آمریکا با تاکید براینکه سخنرانی امروز آقای پمپئو در حال و هوای براندازی برگزار می‌شود گفت: او قرار است با مردمی صحبت کند که متوجه شده اند دشمنی آمریکا تنها با حکومت جمهوری اسلامی نیست بلکه با مردم و ملت ایران است.

ایزدی اظهار کرد: آقای ترامپ و مقامات دولتی او نسبت به دولت های گذشته ارتباط گسترده و علنی تری با گروه های بدنام در ایران داشته اند؛ از جمله شرکت جولینانی وکیل ترامپ در اجلاس منافقین، که تنها موجب نفرت بیشتر مردم ایران از مقامات آمریکایی شده است.

وی با تایید سخنان آقای ظریف مبنی بر اینکه دشمنی آمریکا در دوران ترامپ از دولت و نظام جموری اسلامی ایران فراتر رفته و متوجه همه مردم و ملت ایران شده است گفت: ترامپ و دولت او قصد دارند با ایجاد جنگ داخلی در ایران، خاک کشور را تجزیه کنند و کاری را که در قبال سوریه و لیبی انجام دادند درباره ایران نیز تکرار کنند.

ایزدی در پایان خاطر نشان کرد: مردم ایران از دشمنی ها و اهداف آمریکا و ترامپ علیه خود مطلع هستند، از این رو هر کس فکر می کند سخنرانی فردای پمپئو می تواند نظر مردم ایران را نسبت به نظام خود عوض کند، در اشتباه است.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: آمریکا ، ترامپ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار