معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی گفت:یک هزار و ۳۰ میلیارد ریال از تسهیلات توسعه اشتغال روستایی تا کنون در استان تعیین تکلیف شده است.

تعیین تکلیف ۱۰۳ میلیارد تومان از تسهیلات توسعه اشتغال روستایی خراسان رضویبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، قربان میرزایی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی افزود: تا کنون از رقم شش هزار و 100 میلیارد ریال سهم استان از این اعتبارات حدود 3 هزار میلیارد ریال آن به استان ابلاغ شده که از این میزان یک سوم آن درکارگروه‌ها تعیین تکلیف و به بانک‌ها ارجاع و مصوب شده است که بخشی پرداخت شده و بخشی هم در دست پرداخت است.

وی تصریح کرد: از این میان 460 میلیارد ریال آن پرداخت شده و منجر به به ایجاد یک هزار و 560 اشتغال گردیده است و بقیه هم در حال انجام فرآیند‌های مربوطه هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی گفت:تربت جام در صدر جدول به لحاظ تعداد طرح، پرداخت و اشتغال ایجاد شده در استان است و بینالود در پایین‌ترین رتبه جدول قرار دارد.

میرزایی افزود: در سطح کشوری نیز بر اساس تعداد طرح‌های مصوب کارگروه و بررسی کمی آن‌ها خراسان رضوی رتبه اول و البرز رتبه آخر کشور را داراست.

وی تصریح کرد: با توجه به فرصت محدود در اختیار برای جذب تسهیلات باید فرمانداران به صورت مستقیم به موضوع وارد شده و طی پیگیری‌ها و برگزاری جلسات مستمر در این رابطه نسبت به مدیریت شرایط و رصد پرداخت تسهیلات اقدام کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی گفت: دراین میان با توجه به استقرار رابطین اشتغال در فرمانداری‌ها، مشکلات متقاضیان استفاده از این تسهیلات در زمینه دریافت و استفاده از این امکان به دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری منعکس شود.

میرزایی افزود: با توجه به هدف گذاری ایجاد 110 هزار اشتغال جدید در استان انتظار است فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی در این رابطه اقدام موثر و گسترده‌ای در حوزه اجرای طرح‌های توسعه‌ای اشتغال بویژه روستایی انجام دهند.

معاون استاندار بر ضرورت احصا فرصت‌ها و پتانسیل‌های سرمایه گذاری بر اساس مزیت‌های شهرستان توسط فرمانداران و مدیران مربوطه تاکید و عنوان کرد: ضرورت شناسایی ایرانیان مقیم خارج از کشور در شهرستان‌ها هم موضوع مهمی است که فرمانداران ضمن شناسایی باید برای پیگیری‌ها به منظور رفع موانع و مشکلات و اقدامات بعدی به استانداری‌ها انعاس دهند.
 
 
انتهای پیام//ج.ر
برچسب ها: استانداری ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.