مهدی خدابخشی ملی پوش کاراته کشورمان به دلیل اشتباه سرپرست تیم شانس کسب مدال رقابت‌های دانشجویان جهان را از دست داد.

سرپرست تحمیلی کاراته چگونه طلای ایران را به باد داد؟به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،   روز  گذشته در سومین روز از یازدهمین دوره مسابقات کاراته قهرمانی دانشجویان جهان در کشور ژاپن  اشتباه سرپرست تیم ملی کاراته دانشجویان کشورمان باعث شد تا شانس اصلی کسب مدال این رقابت ها را از دست بدهیم.

مهدی خدابخشی نماینده  وزن منهای 84 کیلوگرم تیم ملی کاراته کشورمان به دلیل اشتباه سرپرست تیم در زمان اعلام مسابقه او در رقابت های کومیته انفرادی، مبارزه با حریف ژاپنی را از دست داد و از دور رقابت ها کنار رفت.

خدابخشی که یکی از شانس های اصلی تیم ملی دانشجویان ایران برای کسب مدال بود به دلیل غیبت در زمان مسابقه و حاضر نشدن روی تاتامی رقابت ها و بر اساس قوانین مسابقات 8 بر صفر برابر حریف ژاپنی بازنده اعلام شد و از کسب مدال بازماند.

نکته قابل توجه در مورد اعزام کادرفنی تیم ملی کاراته دانشجویی به این رقابت ها این بود که پیش از این قرار بود حسن روحانی و فرید خمامی به عنوان مربی تیم ملی،  دانشجویان را همراهی کنند اما به دلیل نامشخص این اتفاق رخ نداد و تیم فقط با سرپرست ( رئیس انجمن کاراته وزارت علوم است) راهی مسابقات دانشجویان جهان شد و اشتباه همین سرپرست در زمان برگزاری مسابقه برای خدابخشی گران تمام شد و مدال جهانی را از دست داد.

خدابخشی پیش از این در رقابت های قهرمانی آسیا در بخش کومیته تیمی موفق به کسب مدال طلا قاره کهن شد.

اشتباه صاحب زمانی برای کاراته ایران گران تمام شد

حسن روحانی که هدایت تیم ملی دانشجویان را پیش از اعزام به رقابت های جهانی برعهده داشت در گفتگو با خبرنگار ما در این باره گفت: حدود یک ماه و نیم با تیم ملی کاراته دانشجویان تمرین کردیم و یک هفته مانده به اعزام تیم ملی، فردی به نام صاحب زمانی که رئیس انجمن کاراته وزارت علوم است اعلام کرد که مدیر فنی تیم ملی است و سرپرستی تیم اعزامی را بر عهده دارد و به گونه ای رفتار کرد که ما نتوانستیم همراه تیم ملی به رقابت ها اعزام شویم.

او ادامه داد: هر تیمی می تواند 5 نفر را به عنوان کادر فنی به مسابقات معرفی کند و صاحب زمانی نام خودش را به همراه 4 نفر اعلام کرد و من یک هفته قبل از اعزام تیم و با توجه به شرایط و جو تحمیلی ایجاد شده، اردوی تیم را ترک کردم و تیم ملی بدون مربی عازم مسابقات دانشجویان شد. من فقط می دانم صاحب زمانی کاراته کا بوده اما او فقط سالی یکبار در زمان اعزام تیم ملی دانشجویان در تیم حاضر می شود تا همراه تیم اعزام شود.

روحانی درباره حذف خدابخشی در رقبت های دانشجویان افزود: بی اطلاعی صاحب زمانی از نحوه و زمان برگزاری مسابقات باعث شد مهدی خدابخشی که شانس اصلی کسب مدال طلا بود مسابقه اش را از دست بدهد و برابر حربف ژاپنی شکست بخورد و این برای کاراته ایران بسیار گران تمام شد.

مربی کاراته درباره عملکرد تیم ملی کاراته هدر این دوره از رقابت های جهانی عنوان کرد: تیم ملی کاراته ایران بدون حضور مربی نتیجه درخشانی را در رقابت های جهانی رقم زد اما این موضوع اشتباه سرپرست تیم را جبران نمی کند و رفتار صاحب زمانی اشتباه بود.فدراسیون دانشجویان در این باره کم کاری کرد و نبود مربی در تیم ملی باعث این آبروریزی در مسابقات جهانی شد و ما خیلی راحت مدال را از دست دادیم.


بیشتر بخوانید: 

دانشجویان کاراته ایران در یک قدمی 8 مدال رنگارنگ جهانی

علی مسکینی برای برنز دانشجویان جهان می‌جنگد

شهرجردی در فینال کاتای انفرادی دانشجویان جهان


انتهای پیام/

خدابخشی با اشتباه سرپرست تیم از کسب مدال بازماند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار