با فرا رسیدن ایام دهۀ کرامت نخستین نمایشگاه اسناد و تصاویر با عنوان " تاریخ ضریح‌های مطهر حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) " در موزۀ مرکزی آستان‌قدس‌رضوی به نمایش گذاشته شد.

نخستین نمایشگاه تاریخ ضریح‌های مطهر رضوی برگزار شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، جواد فرهمند نژاد رئیس ادارۀ پژوهش و معرفی آثار موزه‌ای سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان‌قدس‌رضوی گفت : در این نمایشگاه مجموعه تصاویر از ضریح‌های مطهر و همچنین اسناد تاریخی گوناگون مرتبط با مرقد مطهر علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) در معرض دید عموم قرار دارد.

وی با بیان اینکه این اقدام در راستای طرح "خدمت کریمانه" است ، افزود : این موارد نمونه‌ای از اسناد و تصاویر موجود در مرکز اسناد آستان‌قدس‌رضوی است که به منظور آشنایی عموم مردم در قالب نمایشگاه ، به نمایش گذاشته شده است.

رئیس ادارۀ پژوهش و معرفی آثار موزه‌ای سازمان کتابخانه‌ها ، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان‌قدس‌رضوی ادامه داد : قدیمی‌ترین سند به نمایش درآمده مربوط به سال ۱۱۱۱ قمری با عنوان " ثبت حاصل ضریح مبارک " است .

گفتنی است گنجینۀ تاریخ حرم رضوی در طبقۀ همکف موزۀ مرکزی آستان‌قدس‌رضوی واقع در صحن کوثر حرم مطهر ، همه روزه از ساعت ۸ تا ۲۱:۴۵ پذیرای بازدیدکنندگان است .
 
انتهای پیام // ف.ش
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.