نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت:در سال جاری ۳۲ درصد بودجه کل کشور به حساب صندوق توسعه ملی واریز شد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی بختیار         نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس امروز در سومین جلسه شورای اداری شهرستان اظهار کرد: در جهت رفع مشکلات مردم باید تلاش و کوشش بیشتری انجام دهیم.

وی با بیان این‌که بودجه‌ تملک دارائی و سرمایه‌ای در داخل شهرستان 60 درصد کاهش پیدا کرده است، افزود: دولت در لایحه پیشنهادی خود به مجلس 54 درصد از تملک دارائی‌های سرمایه‌ای را کاهش داد، در بودجه به دنبال این هستیم که یک رقمی از اشتغال را در بودجه سال جاری لحاظ کنیم.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی افزود: از طرف دیگر موافق  افزایش قیمت‌ حامل‌های انرژی نبودیم، در تبصره 18 قانون بودجه ابتدا در کمیسیون انرژی با یک تصمیم مهم بر تثبیت قیمت‌های بنزین و حامل‌ها رأی دادیم و 17.4 دهم هزار میلیارد تومان از منابع درآمدی پیشنهادی دولت در لایحه را در گام نخست کاهش دادیم.

وی ادامه داد: با یک تصمیم شجاعانه در کمیسیون تلفیق 20 درصد تملک دارائی‌های سرمایه‌ای را از بودجه حذف کردیم و به بخش اشتغال اختصاص دادیم.

بختیار گفت: با تخصیص سه هزار و دویست میلیارد تومان و یک هزار میلیارد تومان از منابع جداگانه جمعاً دولت چهار هزار و دویست میلیارد تومان منابع به طور مشخص برای اشتغال اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: در ردیف‌های بودجه‌ای نیز دولت نباید رقیب بخش خصوصی شود، طرح‌های ملی مانند راه‌‌سازی، جاده‌سازی، احداث نیروگاه و پالایشگاه را دولت نباید انجام دهد، دولت در مناطق محروم که امکان سرمایه‌گذاری از سوی بخش خصوصی و سرمایه‌گذار نیست باید سرمایه‌گذاری کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: اگر می‌خواهیم به سمت توسعه‌یافتگی پیش برویم باید بودجه را غیر نفتی تعریف کنیم.

وی ادامه داد: در سال جاری 32 درصد بودجه کل کشور به حساب صندوق توسعه ملی واریز شد، وزارت نفت درخواست داشت که 6 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح‌های نفتی و میادین نفتی برداشت کند که با آن مخالفت  شد.

بختیار گفت: 16 هزار میلیارد تومان نقدینگی است که این نقدینگی هر روز در بازار سفته بازی، دلار، سکه و غیر تولیدی می‌رود و برای اقتصاد کشور مشکل به وجود می‌آورد، در مجلس برای اصلاح بودجه با جدیت ورود پیدا کردیم.

وی افزود: باید برای کاهش نقدینگی از وام دادن از محل صندوق توسعه ملی به بخش دولتی جلوگیری شود نباید اجازه دهیم که دولت از محل صندوق توسعه ملی برداشت کند.

بختیار اضافه کرد: کمیسیون اقتصادی برای کاهش نقدینگی خوب عمل نکرد، برای به هم ریختگی در اقتصاد کشور به ویژه بازار دلار و سکه با یک طرح دو فوریتی هفته آینده وارد عرصه نظارت می‌شویم.

وی افزود: اگر اراده مستحکمی داشته باشیم در شرایطی که نفت را از اقتصاد کشور حذف کنیم می‌توانیم کشور را با وجود تحریم‌ها اداره کنیم.

عضو کمسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: با نشست‌ صمیمانه سران سه قوه و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب باید برای به هم  ریختگی اقتصاد کشور تصمیم بگیریم، راهبرد نظام در حوزه سیاست خارجی و حوزه جنگ اقتصادی که آمریکایی‌ها تحمیل کردند  کمیسیون‌های فعال اقتصادی مجلس و بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه حرکت سریع نداشتند.

وی با اشاره به این‌که به دنبال واقعی شدن و تک نرخی شدن نرخ دلار در کمیسیون اقتصادی مجلس هستیم، اظهار کرد: با پیگیری در وزارتخانه‌های مختلف اعتبار طرح‌های نیمه تمام و پروژه‌های عمرانی شهرستان جذب شد و بسیاری به اتمام رسیده و یا در حال اتمام است، در حوزه بهداشت و درمان و دانشگاهی اقدامات خوبی انجام شده است.

بختیار اظهار کرد: برخی رسانه‌های شهرستان از دوران انتخابات ریاست جمهوری و مجلس تا کنون در حال و هوای آن دوران هستند، مسؤولان در حال فعالیت هستند و نباید مسائل انتخابات فعلاً در شهرستان مطرح شود.

وی افزود: اکثر رسانه‌ها در کنار نقد واقعیت‌ها را به جامعه تزریق می‌کنند و موجب آرامش مردم در شهرستان هستند، هر رسانه‌ای که به دنبال ناامید کردن مردم و نفاق بین مردم و مسؤولان باشد به نظام، انقلاب و خون شهدا خیانت می‌کند.

بختیار گفت: کارهایی که اثر بخش و نتیجه دارد را دنبال کردم و تا کنون هم به موفقیت‌های خوبی برای جذب بودجه پروژه‌های عمرانی نیمه تمام شدم و شاهد یک به یک پروژه‌های نیمه تمام هستیم.

 

انتهای پیام/م

جلسه شورای اداری شهرستان گلپایگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار