دبیر فدراسیون تیراندازی گفت: به دلیل کمبود فشنگ، لازم است وزارت ورزش مجوز واردات فشنگ را از وزارت دفاع بگیرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان رضا ملک محمدی دبیر فدراسیون تیراندازی در گفت و گو با رادیو پیرامون مشکلاتی که در زمینه تهیه فشنگ برای تیراندازان وجود دارد اظهار کرد: مشکلات ما در زمینه فشنگ همچنان باقی است. فشنگ داخلی کیفیت لازم را ندارد ولی از آن حمایت می کنیم تا به کیفیتی که ما می خواهیم برسد. فشنگ داخلی برای بخش پایه، استعدادیابی و مسابقات و تمرینات داخلی خوب است ولی برای استفاده در میدان بین المللی مناسب نیست. به دلیل وجود محدودیت ها فشنگ به ایران فروخته نمی شود. کشورهایی هم که می توانیم از آن ها خرید کنیم، مجوز وارداتشان طولانی و دست و پا گیر است و ما را در تنگنا و فشار قرار می دهد.

او ادامه داد: لطفی که وزارت دفاع نسبت به ما دارد، این است که اجازه می دهد ورزشکاران در بازگشت یک مقدار مهمات برای تمرینات داخل وارد کشور کنند اما این تعداد محدود است و ما از وزارت دفاع خواستاریم که به وزارت ورزش اجازه واردات عمده بدهد. ورزش باید سهل الوصول باشد. مهمات در رشته ما مثل توپ در رشته های والیبال و فوتبال است. با هماهنگی مجلس، مسئولان وزارت ورزش و دفاع و پشتیبانی به دنبال گره گشایی هستیم. اگر ایده آل ها حاصل شود، مدال های خوبی در آینده نزدیک نصیب ایران خواهد شد.

ملک محمدی درباره مسابقات تدارکاتی پیش روی تیراندازان بیان کرد: چند مسابقه تدارکاتی به ویژه برای جاکارتا نیاز داریم. در روزهایی که به مسابقات آسیایی نزدیک می شویم درصدد هستیم که ورزشکاران به کشوری بروند که دسترسی بیشتری به مهمات داشته باشند. قصد داشتیم ورزشکاران را به هانوفر آلمان اعزام کنیم که همکاری لازم برای ویزا انجام نشد تا همه ورزشکارانمان را با هم اعزام شوند. بعد از بررسی های مختلف به کمپ ترکیه رسیدیم که امکانات خوبی دارد. هماهنگی ها انجام شده است و یک اردوی یک هفته تا ۱۰ روز از ۵ تا ۱۵ مرداد در این کشور برگزار خواهیم کرد. سپس ورزشکاران ما به تهران برمی گردند تا به جاکارتا اعزام شوند. بعد از جاکارتا هم مسابقات جهانی کره و کسب سهمیه المپیک را پیش رو داریم.

 


بیشتر بخوانید: فدراسیون جهانی تیراندازی نام دادگر را به عنوان رئیس فدراسیون ایران ثبت کرد


 

انتهای پیام/

 

اظهار ملک محمدی درباره وضعیت تیراندازی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار