کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه گفت: نظارت بر واحدهای عرضه کننده بستنی و آبمیوه باید به صورت جمعی انجام شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه مهندس بهمن خدادادیان کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه گفت گفت : ساختمانی که این واحدها در آن کار می کنند باید دارای شرایط بهداشتی بوده و افرادی هم که در آنجا مشغول کار هستند باید بهداشت فردی را رعایت کنند.

وی گفت : کارشناسان بهداشت محیط بر رعایت بهداشت فردی، بهداشت مکان، بهداشت مواد غذایی و بهداشت ابزار کار نظارت می کنند.

خدادادیان افزود : این واحدها باید به شستشو و گندزدایی میوه و رعایت زنجیره سرد برای تبدیل شیر به بستنی در مراحل مختلف توجه کنند.

وی افزود: با موارد تداخل صنفی در چارچوب مقررات ماده ۱۳ برخورد و پرونده را به تعزیرات حکومتی ارجاع می دهیم که در این میان نیز برخی واحدها پلمپ می شود اما در موارد تخلفات معمول پلاکارد نمی زنیم مگر اینکه کار خطرناک و خلاف بهداشتی بزرگی انجام شود.

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه موارد زیادی از این واحدها پلمب شده گفت: نظارتها باید به صورت جمعی از سوی ادارات دیگر انجام شود که در این میان نظارت بر قمیت ها توسط تعزیرات حکومتی، تداخل صنفی و نداشتن جواز توسط بازرسین اتاق اصناف و اتحادیه ها و موارد بهداشتی توسط مرکز بهداشت انجام می شود.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

موارد زیادی از واحدها عرضه بستنی و آبمیوه پلمب شده است

 

 

 

برچسب ها: اخبارپزشکی ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.