مساعدت ۱۸ میلیارد تومانی خیران فارس در حوزه سلامت/ احداث دومین مرکز جامع ژن شناسی و ژن درمانی در شیراز

مشاور وزیر بهداشت از کمک ۱۸ میلیارد تومانی خیران سلامت فارس برای ساخت دومین مرکز جامع ژن شناسی و ژن درمانی در شیراز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمد هادی ایمانیه مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور دانشگاه‌هاT در نشست علمی بررسی راهکار‌های توسعه درمان‌های پیشرفته به وسیله سلول‌های بنیادی و ژن درمانی گفت: امروز دانش و تخصص پزشکی در جهان به سمت ژن درمانی در حال حرکت است و برای این منظور بناست در ایران بعد از تهران دومین مرکز جامع ژن شناسی و ژن درمانی در شیراز ساخته شود.

وی با بیان اینکه خیران عرصه سلامت نقش به سزایی در احداث این مرکز ایفا می‌کنند، افزود: با توجه به اینکه ۸۰ درصد مرگ و میر در ایران به دلیل بیماری‌های ژنتیکی و سرطان است، ساخت این مرکز می‌تواند بسیاری از بیماری‌های صعب العلاج را شناسایی و درمان کند.

ایمانیه با اشاره به اینکه در ایران بیش از یک میلیون نفر از بیماری ژنتیکی رنج می‌برند، گفت: با ژن درمانی می‌توان بیماری‌هایی مانند هموفیلی، ناشنوایی، نابینایی، بیماری‌های عضلانی و بسیاری از سرطان‌ها را بهبود بخشید.

مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور دانشگاه‌ها با بیان اینکه برای ساخت مرکز جامع ژن شناسی و ژن درمانی به بیش از ۲۰ میلیارد تومان مساعدت مالی نیاز است، افزود: در این نشست به همت خیرین مبلغ ۱۸ میلیارد تومان جمع آوری شد.
انتهای پیام/ر

ورود خیران سلامت فارس به درمان بیماری‌های پیشرفته

برچسب ها: حوزه سلامت ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.