امام جمعه بندرماهشهر گفت: برای کنترل بیکاری در جوانان ضرورت دارد جوانان به فراگیری فن و حرفه‌ای مناسب اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی، امام جمعه بندرماهشهر بیان داشت: جوانان باید بیش از هر چیزی به فراگرفتن فن و حرفه ای مناسب روی آورند به طوری که هر جوان با داشتن یک حرفه ای مناسب بتواند انسان موفق و توانمندی باشد.

وی با اشاره به بیکاری و شغل نداشتن جوانان افزود: شرایط به گونه ای است که در برخی از مناطق جوانان حتی با داشتن حرفه نیز از شغل مناسبی برخوردار نیستند، از این رو ضرورت دارد جوانان نسبت به فراگیری حرفه ای متناسب با نیازمندی های بازار اقدام کنند.

 حجت الاسلام غبیشاوی عنوان کرد: متاسفانه در گذشته مدیران بدون توجه به مهیا کردن فرصت های شغلی، با تدابیر نادرست زمینه افزایش فارغ التحصیلان دانشگاهی را فراهم کردند که منتج به افزایش بی رویه آمار فارغ التحصیلان بیکار در جامعه شد.

وی افزود: از این رو برای مدیریت شرایط نامناسب فعلی جامعه نیازمند اهتمام و خلاقیت ویژه ای هستیم و باید بتوانیم با خلق ایده هایی بیشترین بهره وری را برای خروج از شرایط فعلی داشته باشیم.

خطیب جمعه بندرماهشهر اظهار داشت: متاسفانه ما در جامعه اسلامی زندگی می کنیم اما بسیاری از رفتارهای ما به دور از اخلاق اسلامی است چرا که تشریفات بیهوده در مراسم استقبال و بدرقه حجاج هیچ سنخیتی با این عمل دینی ندارد، از این رو ضرورت دارد در این زمینه فرهنگ سازی مناسبی صورت بگیرد و مراسم این چنینی را به دور از تجملات برگزار کنیم.

حجت الاسلام غبیشاوی در پایان گفت: برخی رفتارهای حجاج در زمان اقامت در مکه و مدینه نیز به دور از اخلاق اسلامی است و صرف زمان عبادت در بازار و خرید در شان مسلمانان نیست.

انتهای پیام/م

لزوم حرفه آموزی جوانان 

برچسب ها: نماز جمعه ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.