امام جمعه شهر چمران از مشتاق بودن مردم بندر ماهشهر، بندر امام، شهر چمران و شهرک طالقانی به ارائه گزارش کار و عملکرد نماینده مجلس خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  حجت‌الاسلام سید منتصرهاشمی، امام جمعه شهر چمران گفت: باتوجه به مشکلات شبکه فاضلاب شهر چمران انتظار می‌رود نماینده مجلس به کمک مسئولان شهر بیایید. چگونه نماینده‌ای از محل درآمد ارزش افزوده استان که بخش عمده آن را شهرستان بندر ماهشهر از صنایع پتروشیمی پرداخت می‌کند برای شهرداری حوزه خود کمک میلیاردی می‌گیرد اما این اعتبارات برای مشکلات خود شهرستان جذب نمی شود. حقیقتاً مردم مشتاق هستند گزارش کار و عملکرد نماینده مجلس را بشنوند.

وی افزود: به حجاج توصیه می‌کنیم وقت طلایی ایام حج را برای طاعات و عبادات وقف کرده و بازارگردی و خرید سوغات را برای داخل کشور بگذارند. 

حجت‌الاسلام منتصرهاشمی بیان داشت: متأسفانه اکثر اجناسی که به حجاج فروخته می‌شود جنس بی‌کیفیت و با قیمت گران‌تر از داخل کشور است. حجاج سعی کنند سوغات خود را قبل از سفر از کالای ایرانی تهیه کنند. عاشقانی که بیشتر آنها حدود ۲۰ سال انتظار کشیدند برای این زیارت و انجام این فریضه این فرصت یک ماهه را برای استفاده معنوی وقف کنند.

وی بیان کرد: سوغات یک عمل مستحب است آب زمزم و خرمای عجوه که مورد علاقه پیامبر بوده سوغات متبرک قلمداد شود. اما عروسک ساخت کشور غیر اسلامی کجایش برکت دارد؟ بنابراین سعی شود خرید داخلی که با تخفیف ۵۵ درصدی برای زائران در نظر گرفته شده برای سوغاتی مورد استفاده قرار گیرد.

امام جمعه شهر چمران گفت: مقام معظم رهبری تأکید دارند که حج واقعی حجی است که از یک طرف همراه با برائت از مشرکان و از طرف دیگر زمینه‌ساز وحدت، همدلی و یک‌صدایی مسلمانان باشد. ایمان بدون برائت ایمان ناقصی است، اسلام بدون برائت، اسلام آمریکایی است.

وی تصریح کرد: کسی که با استکبار مشکلی ندارد دارای مشکل است یا جهل یا عناد و الا کل قرآن وصف مبارزه با استکبار است این مبارزه موسی، عیسی، نوح و دیگر پیامبران الهی با فرعون‌ها و نمرودها و حکام مستبد و دیکتاتور تاریخ، نمونه‌های عینی قرآن است.

هاشمی متذکر شد: اجازه داده نشود آل سعود حج را بی‌هویت کنند و بگویند حج صرفاً یک عمل عبادی است، بلکه هویت واقعی حج این است که آمریکا و رژیم صهیونیستی باید سیلی بخورند. به تعبیر مقام معظم رهبری تقلیل حج به یک مراسم عبادی مصداق امروز سد عن سبیل‌الله است.

انتهای پیام/م

 

خطبه های نماز جمعه شهر چمران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.