سفیر روسیه در آمریکا اعلام کرد که مسکو آماده مذاکره درباره پیشنهاد اخیر آمریکا در خصوص ملاقات مجدد سران دو کشور است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، بنگاه خبری «اینترفاکس» واقع در مسکو به نقل از «آناتولی آنتونوف»، سفیر روسیه در آمریکا امروز (جمعه) اعلام کرد که مسکو آماده مذاکره درباره نشست پیشنهادی جدید میان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور و «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکاست.

خبر اعلام آمادگی روسیه برای مذاکره درباره ملاقات آتی پوتین با ترامپ پس از آن منتشر شد که روز گذشته «سارا سندرز»، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که ترامپ از جان بولتون، مشاور امنیت ملی خود درخواست کرده است که پوتین را در فصل پاییز به آمریکا دعوت کند.

این در حالی است که این اقدام ترامپ هم انتقادهای گسترده ای را به دنبال داشت. چاک شومر، رئیس دموکراتهای سنای آمریکا اعلام کرد تا زمانی که آمریکایی ها آگاه نشوند که در نخستین نشست ترامپ با پوتین در هلسینکی، پایتخت فنلاد چه روی داده است، ترامپ نباید به طور خصوصی با پوتین دیدار کند.

ترامپ به دنبال برگزاری نشست مشترک با رئیس جمهور روسیه در هلسینکی هم مورد انتقادهای گسترده ای از سوی دموکراتها و حتی جمهوری خواهان قرار گرفت.

بسیاری از مقامات آمریکایی از اظهارات ترامپ در کنفرانس خبری مشترک با پوتین انتقاد کردند. رئیس جمهور آمریکا در این کنفرانس خبری دستاوردهای آژانس های اطلاعاتی آمریکا را درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا زیر سؤال برد و اعلام کرد که باور نمی کند روسیه در این انتخابات مداخله کرده باشد.


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار