نتایج یک نظرسنجی جدید حاکی از آن است که ۵۵ درصد آمریکایی‌ها از عملکرد ترامپ در کنفرانس خبری مشترک با پوتین، ناراضی بوده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، نتایج نظرسنجی جدید «سی بی اس نیوز» نشان داد که بیشتر آمریکایی ها از عملکرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در هلسینکی، پایتخت فنلاند ناراضی بوده اند.

بر اساس این نظرسنجی، 55 درصد شرکت کنندگان اعلام کردند که از عملکرد ترامپ در کنفرانس خبری مشترک با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ناراضی هستند. فقط 32 درصد شرکت کنندگان اعلام کردند که از عملکرد رئیس جمهور خود در هلسینکی رضایت داشته اند.

بر اساس این نظرسنجی، 83 درصد دموکراتها، 21 درصد جمهوری خواهان و 53 درصد حزب مستقل اعلام کردند از عملکرد ترامپ ناراضی بوده اند. در مقابل 8 درصد دموکراتها، 68 درصد جمهوری خواهان و 29 درصد حزب مستقل اعلام کردند از عملکرد وی در هلسینکی راضی بودند.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان داد که از هر 10 آمریکایی 7 نفر آنها معتقدند که نتایج دستاوردهای آژانسهای اطلاعاتی آمریکا درباره ادعای دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا حقیقت دارد. در واقع 89 درصد دموکراتها، 67 درصد حزب مستقل و 51 درصد جمهوری خواهان چنین نظری را داشتند. این در حالی است که 42 درصد جمهوری خواهان اعلام کردند که داده های آژانسهای اطلاعاتی آمریکا درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا را باور ندارند.

ترامپ در کنفرانس خبری مشترک با پوتین در هلسینکی اعلام کرد که گمان نمی کند روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مداخله ای کرده باشد. وی همچنین نتیجه گیری آژانس های اطلاعاتی آمریکا درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات این کشور را زیر سؤال برد که همین باعث شد مورد انتقاد گسترده نمایندگان دموکرات و جمهوری خواه قرار بگیرد.

در نظرسنجی سی بی اس که به صورت تلفنی در 17 و 18 ژوئیه سال جاری میلادی برگزار شد، 1007 آمریکایی شرکت کردند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار