نتایج یک نظرسنجی حاکی از آن است که بیشتر مردم روسیه دیدگاهی منفی نسبت به رئیس‌جمهور آمریکا دارند و او را فردی «خودرأی» می‌دانند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، نتایج نظرسنجی جدید «مرکز تحقیقات افکار عمومی روسیه» نشان داد که بیشتر مردم روسیه اعلام کردند که دیدگاهی منفی نسبت به «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا دارند.

بر اساس این نظرسنجی، 71 درصد شرکت کنندگان اعلام کردند که دیدگاهشان درباره ترامپ منفی است و فقط 10 درصد اعلام کردند که دیدگاه مثبتی به رئیس جمهور آمریکا دارند. 20 درصد شرکت کنندگان هم اعلام کردند که نظری در این خصوص ندارند.

بر اساس این نظرسنجی، 77 درصد شرکت کنندگان اعلام کردند که رئیس جمهور آمریکا یک انسان «خودرأی» است و فقط 16 درصد آنها رئیس جمهور آمریکا را یک انسان «قابل اعتماد» توصیف کردند. همچنین تعداد زیادی از شرکت کنندگان او را شخصی «خطرناک» خواندند.

نتایج این نظرسنجی چند روز پیش از برگزاری نشست ترامپ با «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه در هلسینکی، پایتخت فنلاند منتشر شده است. بیشتر شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند که این نشست هیچ تغییری در روابط آمریکا و روسیه ایجاد نخواهد کرد. تعداد اندکی از شرکت کنندگان هم اعلام کردند که خواستار بهبود روابط سیاسی، امنیتی و فرهنگی میان کشور خود و آمریکا هستند.

این نظرسنجی همچنین چند روز پیش از اعلام جرم علیه 12 مأمور اطلاعاتی روسیه از سوی وزارت دادگستری آمریکا منتشر شد. وزارت دادگستری آمریکا روز جمعه در وبسایت رسمی خود 12 افسر اطلاعاتی روسیه را به هک سامانه حزب دموکرات و کارزار انتخاباتی هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات انتخابات آمریکا در جریان انتخابات ریاست جمهوری 2016 متهم کرد.

در نظرسنجی «مرکز تحقیقات افکار عمومی روسیه» که در تاریخ 10 ژوئیه برگزار شد، 1600 تبعه روسیه شرکت کردند.


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار