رئیس مرکز اورژانس فارس از روز پر حادثه و پرکار EOC (مدیریت بحران) مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شیراز در روز گذشته خبر داد.

محمد جواد مرادیان سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته (۲۸ تیر) دو هزار و ۲۶۵ تماس با خطوط ۱۱۵، اورژانس شیراز صورت گرفت.

وی افزود: در این مدت تعداد ۴۳۵ ماموریت امدادرسانی توسط تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ شیراز انجام شده که از این تعداد، ۱۱۰ ماموریت مربوط به موارد تصادفی بوده و ۳۲۵ ماموریت، غیر تصادفی (قلبی، تنفسی، تشنج، بیماری زنان و غیره) بوده است.

مرادیان با اشاره به ۱۱۰ ماموریت مربوط به موارد تصادفی، ادامه داد: ۶۶ مورد از موارد تصادفی برای تکمیل عملیات درمانی به بیمارستان اعزام شده اند و ۲۵ مورد در محل درمان شده اند.

رئیس اورژانس فارس همچنین اظهار داشت: در این عملیات پرحادثه متاسفانه یکی از هموطنانمان در حوادث جان باخت.

وی با اشاره به اینکه استان فارس در زمینه رسیدن بر بالین بیمار رکورددار است، ادامه داد: زمان رسیدن اورژانس به محل حادثه در شهر ۹ دقیقه و در جاده‌ها ۱۱ دقیقه است و همین امر موجب کاهش تلفات ناشی از حوادث شده است.

مرادیان افزود: در طرح امداد تابستانی امسال ۸۵۰ تکنسین و کارشناس مرکز پیام اورژانس ۱۱۵ جهت خدمت رسانی به مسافران در آماده باش کامل به سر می‌برند تا در زمان وقوع حوادث، به مصدومان امداد رسانی کرده و در صورت نیاز آن‌ها را جهت دریافت خدمات پزشکی تخصصی به نزدیکترین بیمارستان منتقل کنند.

وی همچنین با اشاره به فعالیت سه بالگرد هوایی اورژانس در فارس که مربوط به شیراز، جهرم و لار است، اظهار کرد: هم اینک ۸۴ پایگاه جاده‌ای و ۵۱ پایگاه شهری اورژانس به همراه ۲۵۰ دستگاه آمبولانس مشغول خدمات رسانی به هموطنان در تمام نقاط استان هستند.

مرادیان با تاکید بر اینکه اورژانس ۱۱۵ استان فارس در تمام ساعات شبانه روز، آماده ارایه خدمت به بیماران و مصدومان است، تصریح کرد: مردم هنگام شنیدن آژیر آمبولانس‌های اورژانس ۱۱۵ با بازکردن مسیر در نجات جان انسان‌ها مشارکت کنند.

رئیس اورژانس فارس با توصیه به مسافران تابستانی، گفت: هموطنان دارو‌های خود را در طول سفر به همراه داشته و در زمان مشخص مصرف کنند، همراه داشتن دفترچه بیمه و دارو‌های مورد نیاز برای بیماران الزامی است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس در پایان بر لزوم توجه رانندگان و سرنشینان خودرو به هشدار‌های پلیس راه تاکید کرد و افزود: لازم است از رانندگی با سرعت غیر مجاز پرهیز شود و به هنگام توقف‌های اضطراری نیز موارد ایمنی لازم رعایت شود.
انتهای پیام/ر

انجام ۴۳۵ ماموریت اورژانس شیراز در یک روز پر حادثه

برچسب ها: اورژانس ، حوادث ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.