رئیس اورژانس فارس از ثبت ۸۷ هزار و ۱۳۹ مورد تماس مزاحمت تلفنی با اورژانس ۱۱۵ شیراز در سال گذشته خبر داد.

محمد جواد مرادیان رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ گفت: در سال گذشته ۶۱۶ هزار و ۲۱۴ تماس با مرکز اورژانس ۱۱۵ شیراز ثبت شده که از این تعداد حدود ۸۷ هزار و ۱۳۹ مورد مزاحمت تلفنی بوده است.

وی افزود: فرهنگ سازی و افزایش آگاهی و اطلاعات لازم برای عموم مردم به ویژه کودکان و نوجوانان عاملی مهم و اثر گذار در کاهش شمار مزاحمت‌ها و ارائه خدمات بهتر به گروه‌های هدف است.

مرادیان همچنین تعداد کل تصادفات پارسال را ۴۷ هزار و ۴۶۹ مورد عنوان کرد و ادامه داد: از این تعداد ۳۱ هزار و ۲۲۰ مورد مربوط به تصادف‌های شهری و ۱۶ هزار و ۲۴۹ مورد مربوط به تصادف‌های جاده‌ای بوده است.

وی در ادامه اظهار داشت: با اعزام ماموران اورژانس به صحنه‌های تصادف، ۵۵ هزار و ۶۱۶ مصدوم تصادف به مراکز درمانی منتقل شده اند که از این تعداد نیز ۳۴ هزار و ۳۱۴ نفر مصدوم تصادف‌های شهری و ۲۱ هزار و ۳۰۲ نفر مصدوم تصادف‌های جاده‌ای بودند.

رئیس اورژانس فارس همچنین یادآور شد: آمبولانس هوایی شیراز نیز در سال ۹۶، ۱۲۲ ماموریت انجام داده که در این عملیات ۱۱۸ بیمار از سوی اورژانس هوایی به مراکز درمانی منتقل شده اند و با توجه به اهمیت سرعت انتقال مصدوم و بُعد مسافت، پوشش امداد هوایی قابل توجه است.

دکتر مرادیان در پایان تاکید کرد: اورژانس ۱۱۵ استان فارس در تمام ساعات شبانه روز، آماده ارایه خدمت به بیماران و مصدومان است.

گفتنی است هم اینک ۹۳ پایگاه جاده‌ای و ۳۸ پایگاه شهری اورژانس به همراه ۲۵۰ دستگاه آمبولانس مشغول خدمات رسانی به هموطنان در تمام نقاط استان هستند.
انتهای پیام/ر

عملیات اورژانس شیراز درسال گذشته

برچسب ها: اورژانس ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.