رئیس اداره اوقاف سلماس از کمک ۳۰ میلیون تومانی خیرین و مردم برای ساماندهی امامزاده اسحاق سلماس خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ حجت السلام اسلام دولتی رئیس اداره اوقاف سلماس  ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: امامزاده اسحاق (ع) در خروجی شهر تازه شهر قرار دارد، که  از پنج هزار و ۳۰۰ متر مربع زیربنا تشکیل شده است.

وی با اشاره به ساماندهی این بقعه متبرکه گفت: سال گذشته مردم متدین این شهرستان برای کاشی کاری و ترمیم سقف فرسوده این بنای مذهبی  ۳۰ میلیون تومان کمک کرده اند.

رئیس اداره اوقاف سلماس  از وجود دو امامزاده دیگر در شهرستان سلماس نیز خبر داد و بیان کرد: امامزاده برگشاد دیگر امامزاده ای است که در این شهرستان قرار دارد.

وی با اشاره به اتمام عملیات گازرسانی به امامزاده برگشاد افزود: برای گازرسانی به این امامزاده به طول دو و نیم کیلومتر لوله گذاری و 300 میلیون تومان هزینه شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سلماس بیان کرد: برای آبرسانی به این بقعه متبرکه نیزمبلغ 900 میلیون تومان هزینه شده است و علاوه بر آن، کاشی کاری سرویس بهداشتی آن به پایان رسیده است  و امسال نیز یرسازی راه آن توسط راه و شهرسازی انجام می شود.

امام‌زاده کهنه شهریا اسحق (ع) مدفن چهار تن از نوادگان امام دهم شیعیان امام علی‌النقی (علیه السلام) به نام‌های اسحق بن محمود، ابراهیم بن محمد، محمد بن عمر و جعفر بن محمد، امامزاده برگشاد یا امامزادگان ابراهیم، محمد و جعفر از نوادگان امام علی النقی (علیه السلام) و امامزاده سید محمد (ع) از نوادگان امام موسی بن جعفر (علیه السلام) در اهرنجان سه امامزاده مهم در شهرستان سلماس می‌باشند.

انتهای پیام/م

آبرسانی و گاز رسانی به امامزاده برگشاد

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.