مدیر کل اوقاف وامور خیریه آذربایجان غربی از وجود ۶ هزار و ۳۰۰ موقوفه در استان خبر داد.

به گزارش   خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی سه شنبه شب در جلسه شورای هماهنگی مدیران ادارات زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آذربایجان غربی با اشاره به وجود بیش از ۶ هزار و ۳۰۰ موقوفه در آذربایجان غربی اظهار کرد: با توجه به ثبت ۱۹۰ هزار موقوفه در کشور، سهم حدود ۳.۵ درصدی را در موقوفات کشوری در اختیار داریم و رتبه دوازدهم کشور‌ی را به خود اختصاص داده ایم.
وی از ثبت ۵۰۰ وقف جدید در ۲.۵ سال گذشته در استان خبر داد وافزود: بیش از ۵۰ درصد این موقوفات به صورت انتفاعی و بدون درآمد بوده که امیدواریم این روند در سال‌های آینده به افزایش سهم موقوفات منفعتی تغییر یابد.
حجت الاسلام ناصر جوانبخت افزود: در حالی که تا پنج سال گذشته، سالانه ۳۰۰ موقوفه در کل کشور ثبت می‌شد، در این مدت روند ثبت موقوفات سرعت یافته و تنها در سال گذشته ۲۱۲ وقف در آذربایجان غربی ثبت شد که یک رکورد محسوب می‌شود.
وی اضافه کرد: نزدیک به دو سوم موقوفات در آذربایجان غربی مربوط به عزاداری سیدالشهدا (ع) است، ولی عزم ما این است که موقوفات جدید را در راستای حل مشکلات مردم از جمله مشکلات آموزشی، بهداشتی و بیکاری افراد به ثبت برسانیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی سند دار کردن موقوفات را از جمله مهمترین برنامه‌های این اداره کل برشمرد و بیان کرد: ۱۴ هزار موقوفه بدون سند در استان وجود دارد که از این تعداد، یک هزار و ۴۴۳ موقوفه در سال جاری سنددار شده است.
حجت الاسلام جوانبخت ادامه داد: یکی از اقدامات مهم اداره کل اوقاف و امور خیریه در استان، ثبت اجاره نامه موقوفات است که در سال جاری ۲۶۶ سند اجاره جدید ثبت، حدود ۲ هزار و ۶۰۰ سند اجاره تمدید و ۲ هزار و ۷۰۰ موقوفه نیز تعیین تکلیف شده است.
وی تاکید کرد: از جمله مهمترین نیاز‌های حوزه اوقاف آذربایجان غربی، فرهنگسازی برای توسعه موقوفات به ویژه در حوزه منفعتی و وقف‌های نوین است که در این خصوص همراهی رسانه‌ها بسیار ضروری به نظر می‌رسد.
انتهای پیام/ح

سند دار شدن یک هزار و۴۴۳ موقوفه در سال جاری در آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.