مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان میزان اراضی ملی سطح استان را ۱۷ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار برآورد کرد و گفت: تا پایان سال گذشته برای ۱۰ میلیون و ۲۱۸ هزار هکتار از اراضی مذکور سند مالکیت تک برگ صادر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رضا طالبی زاده، مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در نشست هم اندیشی با مدیران کل راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و امور اراضی استان ضمن بیان اینکه تثبیت ۶۰ درصدی اراضی ملی توسط این اداره کل با همکاری اداره کل منابع طبیعی شمال و جنوب استان گامی موثر در دفاع از حقوق دولتی و کاهش زمین خواری است، گفت: برای ۴۰ درصد باقیمانده نیز برنامه‌هایی تدوین شده است که با تعامل با ادارات کل متولی امر زمین و مسکن این امر محقق خواهد شد.

وی میزان اراضی ملی سطح استان را ۱۷ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار برآورد کرد و افزود: تا پایان سال گذشته برای ۱۰ میلیون و ۲۱۸ هزار هکتار از اراضی مذکور سند مالکیت تک برگ صادر شده است.

طالبی زاده تصریح کرد: با بازدید‌های ادواری از ادارات ثبت سطح استان و بررسی مشکلات آن‌ها و تشکیل جلسات مشترک با ادارات متولی امر زمین و مسکن توانسته‌ایم اقدامات خوبی در تثبیت مالکیت اراضی دولتی انجام دهیم به طوریکه یک سوم اراضی ملی تثبیت شده سطح کشور متعلق به استان کرمان است.

در ادامه این نشست رجبی؛ مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری شمال استان کرمان با اعلام اینکه اداره کل متبوعش آمادگی دارد که در سال جاری نقشه اراضی ملی شهرستان‌های رابر، بافت، زرند و راور را به طور کامل رقومی و به ادارات ثبت جهت تثبیت مالکیت تحویل دهد، گفت: وقتی زمین خواران متوجه شوند برای اراضی ملی سند مالکیت سند صادر شده دیگر اقدامات خلاف قانون خود را برای تصرف اراضی مذکور متوقف می‌سازند.

در ادامه سلطانی، مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان گفت: با استفاده از سامانه شمیم و ایستگاه‌های ثابت ماهواره‌ای اداره کل ثبت استان توانسته‌ایم نقشه‌هایی دقیق تهیه کنیم و این امر سبب تسریع در روند تثبیت مالکیت واقع در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت شده است.
انتهای پیام/ی

تثبیت مالکیت در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفرکرمان

برچسب ها: محیط زیست ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار