معاون بازاریابی و فروش ذوب‌آهن گفت: نخستین محموله ریل در خردادماه 97 با حضور مدیرعامل ذوب‌آهن و مدیرکل راه‌آهن استان اصفهان تحویل داده شد و محموله دوم نیز در حال تولید است که به محض اعلام آمادگی حمل توسط راه‌آهن، تحویل خواهد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،به نقل از روابط عمومی ذوب‌آهن اصفهان، احسان دشتیانه در واکنش به انتشار مصاحبه خیرالله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در خصوص عدم تحویل ریل تولید داخل به وزارتخانه مذکور اظهار کرد: خط تولید ریل ملی در آبان ماه 1395 با حضور معاون اول رئیس جمهور با قابلیت تولید انواع ریل‌های مورد نیاز راه‌آهن و مترو از جمله U33 ،UIC54 و UIC60 افتتاح شد و نخستین قرارداد فروش ریل بین ذوب‌آهن اصفهان و شرکت راه‌آهن برای 40 هزار تن ریل U33 منعقد شد.

وی در ادامه افزود: نخستین محموله ریل در خردادماه سال جاری با حضور مدیرعامل ذوب‌آهن و مدیرکل راه‌آهن استان اصفهان تحویل راه‌آهن شد و اخبار مربوطه در رسانه‌ها و جراید کشور منتشر شد و محموله دوم نیز در حال تولید است که به محض اعلام آمادگی حمل توسط راه‌آهن، تحویل خواهد شد.

معاون بازاریابی و فروش ذوب‌آهن اعلام داشت: بنابراین به نظر می‌رسد خیرالله خادمی اطلاعات موثق و دقیقی در خصوص این موضوع دریافت نکرده باشند و این اظهار نظر ایشان جای تعجب دارد.

وی یادآور شد: همان‌گونه که شرکت زیرساخت و سایر خریداران ریل از شرکت‌های خارجی به دلیل مشخص بودن سفارش ملزم به پرداخت پیش پرداخت و تأمین ضمانت‌های لازم در خصوص پرداخت ارزی هستند؛ در خصوص خرید داخلی نیز همین مراحل وجود دارد.

دشتیانه متذکر شد: در حالی که شرکت زیرساخت در سال گذشته درخواست خرید ریل از ذوب‌آهن به‌ صورت اعتباری و انجام تأمین مالی از طرف ذوب‌آهن را مطرح و علیرغم شرایط یک طرفه درخواست مذکور، ذوب‌آهن به این شرکت قیمت و شرایط فروش را اعلام کرد و از سال گذشته تا کنون منتظر دریافت پاسخ شرکت زیرساخت هستیم.

وی همچنین تصریح کرد: این رویکرد شرکت زیرساخت در حالی است که مجموع ریل وارداتی به کشور در سال‌های 95 و 96 و هم‌زمان با بهره‌برداری از خط تولید ریل ملی در حدود 350 هزار تن بوده و با واردات ریل در 7 سال ماقبل آن برابری می‌کند و طبق اطلاعات ما انبارهای شرکت راه‌آهن و حتی گمرکات کشور مملو از ریل‌های وارداتی در این دو سال است که این موضوع با اعلام معطل بودن پروژه‌ها برای تأمین ریل در تناقض است.

معاون بازاریابی و فروش ذوب‌آهن در خصوص کیفیت ریل‌های وارداتی بیان داشت: در خصوص کیفیت ریل‌های وارداتی نیز مباحث زیادی مطرح است که ورود سازمان‌های مسؤول و مقایسه شرایط کیفی ریل‌های تولید ذوب‌آهن اصفهان با ریل‌های وارداتی می‌تواند این موضوع را روشن کند.

وی خاطرنشان کرد: لازم به توضیح می‌دانم که شرکت ذوب‌آهن اصفهان به‌ عنوان نخستین، معتبرترین و باکیفیت‌ترین تولیدکننده فولاد کشور و برند شناخته شده جهانی که با صادرات محصولات خود بر اساس بالاترین استانداردهای روز دنیا به کشورهای اروپایی این موضوع را ثابت کرده است.

دشتیانه افزود: ذوب‌آهن در راستای عمل به وظیفه ملی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از خروج میلیاردها دلار ارز از کشور در شرایط سخت تحریم نسبت به خرید و نصب و راه‌اندازی یکی از پیشرفته‌ترین خطوط تولید ریل اقدام کرد و موفق به تولید ریل مطابق با سخت‌گیرانه‌ترین استانداردهای روز دنیا شد و آمادگی پاسخگویی به درخواست‌های واقعی خرید ریل با شرایط منطقی و مورد قبول طرفین را دارد.

وی در پایان گفت: به طور قطع نظر دوستانی مانند خیرالله خادمی دغدغه‌های مدیریتی است و امید دارم همه ما مطابق منافع ملی و مصالح کشور عزیزمان عمل کنیم و از تفکرات بخشی و حوزه‌ای بپرهیزیم و با به راه‌اندازی هیاهوی رسانه‌ای فضا را برای سوءاستفاده واردکنندگان ریل که قطعاً کمترین توجه را به منافع ملی دارند، مهیا نکنیم و با همدلی و همکاری شاهد پیشرفت و آبادانی ایران اسلامی باشیم.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.