رئیس کمیته ملی المپیک درباره وضعیت کاروان ایران برای حضور در رقابت‌های آسیایی توضیحاتی ارائه کرد.

صالحی امیری: اولویت اصلی کاروان ایران بازی جوانمردانه در مسابقات جاکارتا استرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد: جلسه امروز یک جلسه توجیهی برای اعزام مربیان و سرپرستان به رویداد بزرک جاکارتا بود. تمام دستورات لازم مسابقات جاکارتا در غالب یک کتاب چاپ شده است و به کادرفنی، سرپرست و بازیکنان ارائه شده است.

وی افزود: مهم‌ترین نکته‌ای که در این جلسه مطرح شد بازی جوانمردانه در مقابل حریف بوده است. تقدیر رهبر معظم انقلاب پس از بازی تیم ملی فوتبال ایران برای بازی جوانمردانه با اسپانیا، از نظر روان شناسی یک پیام بسیار تلقی می‌شد.

صالحی امیری گفت: قهرمانان علاوه بر مسئولیت قهرمانی که باید آن را به درستی دنبال کند، به عنوان یک سفیر و دیپلمات فرهنگی هستند و باید پیامی را که از جمهوری اسلامی منتقل می‌کند مطابق با ارزش‌ها و معیار‌های اخلاقی باشد. مردم همیشه به جای یاد از مدال‌ها و قهرمانی‌های جوان پهلوان تختی از جوانمردی‌های او یاد می‌کنند. در طول دوره مسابقات باید از حاشیه دوری کرد و از رسانه‌ها خواهشمندیم که آرامش روانی تیم‌های ملی را تامین کنند تا ایران تنایج خوبی کسب کند.

وی افزود: دولت و وزارت ورزش تمام تلاش خود را برای این دوره از مسابقات انجام داده است. در مسابقات جاکارتا رقبای جدی ظهور کرده اند. اندونزی به علت میزبانی، یکی از مدعیان آسیا است و چندین رشته جدید ایجاد کرده است. در دیدار با رئیس شورای ملی آسیا جناب شیخ احمد ین مطلب اعتراضات نسبت به این امتیازات مطرح شده است. در این دوره از مسابقات آسیایی ازبکستان، قزاقستان، هند، تایلند و مالزی ظهور کردند و از مدعیان مسابقات هستند.

وی گفت: وزارت ورزش تصمیم بر اقدامات مشترک گرفته است و هیچ گونه شکاف بین کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان وجود ندارد. معتقدیم که نهاد‌های ورزش باید یک صدا در جاکارتا عمل کنند. در مرحله اول ۷۰ درصد بودجه سالیانه فدراسیون‌ها را تامین کرده ایم و این یک وظیفه بود که باید انجام میدادیم. در طی یک جلسه‌ی مشترک با فدراسیون‌ها تصمیم به اعزام ۶۰۰ نفرو ۳۸۰ ورزشکارگرفتیم.

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: ما از هر گونه قولی که غیر عملی باشد اجتناب می‌کنیم. آکادمی ملی المپیک تمام امکانات لازم را در اختیار تیم‌ها قرار داده است. برای اعزام ۱۵ میلیارد تومان پیش بینی شده است و ۲ میلیون دلار را صد در صد تامین کرده ایم. پاداش مدال طلا ۵ هزار دلار، ۲ هزار دلار برای مدال نقره و ۱ هزار برای برنز تامین شده است.

وی افزود: منابع موجود در دست بسیار محدود است و مطالبات بسیار نا محدود است و ما می‌توانی در چارچوب منابع محدود مدیریت کنیم. دولت و همه‌ی دستگاه‌ها یک دوازدهم بودجه را پرداخت میکند و ۷۰ درص آن را پرداخت کرده است.

صالحی امیری با اشاره به میزبانی مسابقات بیان کرد: قطعا میزبانی جزو آرزو‌ها و مطالبات ایران است. در دیدار رئیس شورای المپیک اسیا شیخ احمد این مساله مطرح شده است، اما منابع ایران محدود است و این تصمیم گیری باید در سطح ملی انجام شود. کمیته ملی المپیک به دنبال گرفتن رویداد مشترک با کشور‌های همسایه است، اما هیچ وعده‌ای در این راستا به مردم نمی‌دهیم.

صالحی امیری با اشاره به انتخاب مجدد کیمیا علیزاده به عنوان پرچم دار اظهار کرد: زنان همانند مردان حق پچم داری یک کاروان بزرگ را دارند. کیمیا علیزاده تنها خانم المپیکی تیم ملی ایران است و کارنامه درخشان علیزاده تاییدی بر پرچم داری او است.

وی در پایان خاطر نشان کرد:ایران به دنبال آن است به دنیا نشان دهد که مرز بندی جنسیتی ندارد و برای اثبات آن هم می‌توان گفت: در دوره قبل ۵۷ خانم زن به مسابقات اسیایی اعزام شده است و در این دوره ۱۰۵ خانم اعزام می‌شود یعنی یک جهش ۱۰۰ درصدی است که صلاحیت خانم‌ها را نشان می‌دهد. هیچ تضمینی از سوی کمیته ملی المپیک برای کسب مدال نیست، اما می‌توان با قطعیت بیان کرد که بهترین تنایج را کسب خواهیم کرد.

انتهای پیام/

آخرین اخبار کمیته ملی المپیک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.