دست و پای فدراسیون وزنه برداری در مقابل تصمیمات خودسرانه کیانوش رستمی بسته است و با بیشتر خواسته هایش موافقت می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مرحله نخست لیگ برتر وزنه برداری جام شهدای مدافع حرم که حکم رکورد گیری تیم ملی جهت حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا را هم داشت، به پایان رسید و مثل همیشه تصمیم‌های عجیب شورای فنی فدراسیون وزنه برداری برای انتخاب نفرات تیم ملی همه چیر را تحت الشعاع خود قرار داد.

تافته جدا بافته وزنه برداری، حرفش به کرسی نشست

به طوری که روز پنجشنبه هفته گذشته اعضای شورای عالی فنی وزنه برداری جلسه‌ای را درباره لیست تیم ملی برای بازی‌های آسیایی جاکارتا تشکیل دادند که اعلام خبر حضور کیانوش رستمی در دسته ۹۴ کیلوگرم، جایی که سهراب مرادی و ایوب موسوی، آن هم نه با اقتدار و ثبت رکورد‌های خارق العاده، بلکه پس از حذف و اوت شدن از گردونه رقابت‌های انتخابی عجیب بود. او در رکورد گیری تیم ملی در حرکت یکضرب وزنه ۱۸۰ کیلوگرمی را بالای سر برد تا پس از مرادی به عنوان دومی دست یابد، اما در حرکت دوضرب در ابتدا از پس وزنه ۲۲۵ و سپس هم نتوانست وزنه ۲۲۷ کیلوگرمی را مهار کند تا به صورت ناباورانه اوت کند. این مسئله در حالی است که او برای جا افتادن در این وزن نیاز به زمان دارد تا بتواند همانند دسته ۸۵ کیلوگرمی همان کیانوشی شود که جامعه وزنه برداری از او توقع دارند.

درست در روز‌هایی که وزنه برداران تیم ملی زیر نظر کادر فنی در اردو‌ها، مصرانه برای حضوری قدرتمند در مسابقات پیش رو تمرین می‌کردند، اما کیانوش رستمی برخلاف آن‌ها به سفر‌های تفریحی و سیاحتی اروپایی پرداخت و تصمیم گرفت با پول کمیته ملی المپیک در کشور ماتادور‌ها به درمان مصدومیت اش بپردازد تا بتواند با رفع مصدومیت در جاکارتا و رقابت‌های جهانی عشق آباد باز هم پرچم سه رنگ کشورمان را به اهتزاز در بیاورد، اما به دلیل شرایط نامطلوبی که از لحاظ مصدومیت برایش بوجود آمد او نتوانست در همان وزن خودش وزنه بزند و ناچار مجبور شد به یک وزن بالاتر نقل مکان کند تا رقیب قهرمان المپیک و جهان یعنی سهراب مرادی شود.

تافته جدا بافته وزنه برداری، حرفش به کرسی نشست

این سئوال پیش می‌آید که چطور اعضای شورای عالی فنی وزنه برداری با توجه به اینکه کیانوش رستمی در حال حاضر از روحیه چندان مطلوبی برخوردار نیست مجوز حضور در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ را برای او صادر کردند، اما همین افراد برای محمدرضا براری که چند ماه پیش در اردوی بابلسر و پیش از مسابقات جهانی آناهیم در رکوردگیری نتوانست رکوردی را برجای بگذارد همین آقایان به اصطلاح دانا تصمیم گرفتند تا نام او را از لیست اعزامی به آمریکا خط بزنند، اما اکنون روی چه اصول منطقی می‌خواهند کیانوش را به جاکارتا بفرستند آیا این بی عدالتی نیست؟ همچنین در روز نخست رکوردگیری مجید عسگری که در یک وزن بالاتر یعنی دردسته ۷۷ کیلوگرم وزنه می‌زد، موفق به مهار وزنه‌های (۱۴۴ کیلوگرم درحرکت یکضرب و ۱۸۸ کیلوگرم درحرکت دوضرب) شد، را جزء نفرات رزرو قرار دادند تا مبادا اگر مصدومیتی برای یکی از ورزشکاران پیش آمد عسگری را با شرایطی ویژه جایگزین او کنند.

در چند سال اخیر این برای نخستین بار نیست که شورای من در آوردی این فدراسیون اجازه جولان به سرمربی تیم ملی را نمی‌دهد و به اصطلاح خودمان نه تنها حق قانونی او را نادیده می‌گیرند بلکه حتی اجازه دخالت به او را نمی‌دهند و خودشان تصمیم نهایی را در این رابطه اتخاذ می‌کنند. بدون شک اگر قرار بود در دسته ۹۴ کیلوگرم همراه با سهراب مرادی یک وزنه بردار دیگر اعزام شود، آیا بهتر نبود این فرصت را در اختیار ایوب موسوی که توانست در آمریکا به عنوان سوم برسد داده شود.

بدون شک حضور کیانوش رستمی تا این حد برای شورای فنی مهم است که حاضر می‌شوند، با پایمال کردن حق ایوب موسوی، سهمیه قانونی او را به ستاره خاموش این روز‌های وزنه برداری یعنی کیانوش رستمی بدهند؟ این برای اولین بار نیست که اعضای این فدراسیون با کیانوش رستمی راه می‌آیند و در گذشته هم سابقه داشته که چنین اتفاقی برای او رخ داده باشد، به طور مثال مجوز تنهایی تمرین کردن و غیبت طولانی مدت در اردو‌های تیم ملی وزنه برداری از جمله مواردی است که فدراسیون نشینان نتوانسته اند هنوز آن چنان که باید آن را هضم کنند. حتی در روز رکوردگیری هم با وجود 2 بار انداختن وزنه‌های ۲۲۵ و ۲۲۷ کیلوگرمی زمانی که می‌خواست برای انجام حرکت سوم به روی تخته بیاید علی مرادی که از حال روز رستمی خبر دار بود و دوست نداشت کیانوش رستمی اوت کند با صدا کردن یکی از اعضای فدراسیون به او دستور داد تا با خریدن زمان و کار‌هایی نظیر پاک کردن میله هالتر باعث شوند تا قهرمان المپیک شاید بتواند روحیه از دست رفته اش را بازیابی کند که نه تنها این اتفاق رخ نداد بلکه حتی با چهره‌ای بر افروخته و غمگین سالن مسابقات را ترک کرد.

شخص علی مرادی و تیم تصمیم گیرنده اش حتی پیش از مسابقات جهانی ۲۰۱۷ آمریکا هم با وجود مصدومیت رستمی مُصر بودند تا او را به ینگه دنیا بفرستند تا شاید بتواند با طلا یک افتخار دیگر نصیب کشورمان کند. حتی در این راه پر پیچ و خم همه نوع امکانات از موافقت با تنهایی تمرین کردن به قیمت استعفای انوشیروانی و نصیرشلال گرفته تا تا شرکت نکردن در رکورد گیری بابلسر و حضور برادرش در آمریکا از جمله مواردی بود که فدراسیون برای سوگلی خودش مهیا کرد که با وجود این امکانات در آخر چیزی جزء باخت نصیبشان نشد. با این حال هنوز هم به نظر می‌رسد مرغ مرادی یک پا دارد و با قدرت از کیانوش رستمی حمایت می‌کند. در هر صورت باید منتظر ماند و دید چه نتیجه‌ای عاید کیانوش رستمی در جاکارتا می‌شود آیا می‌تواند با وجود حواشی و حمایت صد درصدی فدراسیون به مدال برسد یا خیر؟ البته در وزنی که سهراب مرادی حضور دارد گرفتن مدال از سوی کیانوش سخت و دشوار به نظر می‌رسد.

تافته جدا بافته وزنه برداری، حرفش به کرسی نشست

براری: اعضای شورای عالی بدون در نظر گرفتن حق الناس مرا کنار گذاشتند

  • در همین رابطه محمد رضا براری دیگر وزنه بردار کشورمان در دسته ۱۰۵ درمورد اینکه چگونه اعضای شورای فنی فدراسیون وزنه برداری با وجود حذف کیانوش رستمی در رقابت‌های لیگ، نام او را در فهرست وزنه برداران اعزامی به بازی‌های آسیایی قرار دادند، بیان کرد: مشابه اتفاقی که برای رستمی رخ داد برای من در اردوی بابلسر رقم خورد و در حرکت ۲ ضرب وزنه هایم زمین افتاد، اما برخلاف کیانوش که به بازی‌های آسیایی اعزام می‌شود، شورای عالی فنی فدراسیون وزنه برداری نام مرا از فهرست وزنه برداران اعزامی به رقابت‌های آناهایم آمریکا خط زد. این سوال را باید از اعضای شورای عالی بپرسید که بدون درنظر گرفتن حق الناس مرا کنار گذاشتند و باید نزد خدا جواب این کارشان را بدهند.

سهراب مرادی:کیانوش خودش خواسته که یک وزن بالاتر بیاید

  • سهراب مرادی هم درباره این سئوال که رستمی قرار است در وزن او وزنه بزند و نظرش درباره این تغییر وزن و رقابت با رستمی گفت: کیانوش خودش این تصمیم را گرفته که یک وزن بالاتر بیاید و نگرانی از این بابت نیست.
  • قهرمان المپیک ریو درباره انتقاد به تغییر وزن رستمی و حضور ۲ قهرمان در یک وزن تصریح کرد: تصمیم خود کیانوش بوده است و به تصمیمش احترام می‌گذارم و او وزنه بردار بزرگی است و امیدوارم همانند وزن ۸۵ کیلو در وزن جدید بدرخشد.

باقری: نمی‌توان این مسئله را حق خوری محسوب کرد

  • کوروش باقری درباره فهرست تیم ملی وزنه برداری برای حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا و انتخاب کیانوش رستمی با وجود اوت کردن در روز رکوردگیری بیان کرد: مربیان تیم ملی تنها به دلیل یک رکوردگیری ورزشکاران را برای مسابقات پیش رو انتخاب نمی‌کنند، چرا که آنان قطعأ تمام جمیع جهات را در نظر می‌گیرند و پس از آن درباره لیست تصمیم گیری می‌کنند. حتی ممکن است یک وزنه بردار نتواند در رکوردگیری مطابق انتظار آنان عمل کند، اما با این وجود نمی‌توان این مسئله را حق خوری محسوب کرد. این تصمیمی است که کادر فنی می‌گیرد و قطعأ خود مربیان تیم ملی بهتر از هر شخص دیگری با توجه به شرایط موجود می‌توانند اوضاع را بسنجند.
  • او درباره مجید عسگری که قرار شده رزرو تیم ملی در بازی‌های آسیایی جاکارتا باشد، گفت:معتقدم او توانست در هفته نخست لیگ برتر وزنه برداری وزنه‌های خوبی را مهار کند، اما چون در اوزان پایین شانس چندان زیادی برای بدست آوردن مدال نداریم طبیعی بود که اولویت کادر فنی انتخاب نفرات در اوزان سنگین وزن باشد.
  • کارشناس وزنه برداری درباره از دست رفتن یک مدال طلای ما در بازی‌های آسیایی با توجه به حضور رستمی در دسته ۹۴ کیلوگرم تصریح کرد: این تصمیمی است که از طرف کادرفنی اتحاذ شده است. شاید از نگاه من اگر کیانوش رستمی همچنان در دسته ۸۵ کیلوگرم باقی می‌ماند به راحتی می‌توانست صاحب مدال طلا شود، اما فکر می‌کنم آن‌هایی که نزدیک به تیم هستند بهتر می‌توانند در این رابطه اظهار نظر کنند.
  • سرمربی اسبق تیم ملی وزنه برداری درباره تمرینات اختصاصی رستمی، گفت:او با همین روش توانست به همراه سهراب مرادی در المپیک ریو ۲۰۱۶ برای ما مدال با ارزش طلا را کسب کند و ضمنا نباید فراموش کرد که مسئولان فدراسیون هم هیچ مخالفتی با تنهایی تمرین کردن رستمی ندارند. از نظر من هیچ مشکلی در این باره نیست و امیدوارم در جاکارتا بتواند یک مدال خوشرنگ را برای کشورمان به ارمغان بیاورد.

بیشتر بخوانید:

تیم ملی وزنه‌برداری جمعه به ساری می‌رود/ آغاز مرحله پنجم اردوها از نهم تیر

ترکیب تیم ملی وزنه برداری برای بازی‌های آسیایی جاکارتا مشخص شد

سلیمی: دیگر آن بهداد هشت سال پیش نیستم

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار