مدیرکل دفتر بازرگانی آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت ایران، از صادرات ۳۱۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی طی سال ۹۶ به روسیه خبر داد.

صادرات ۳۱۰ میلیون دلار محصول از ایران به روسیهبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ سید مجتبی موسویان در شهرکرد گفت: طی سال گذشته در مجموع ۳۱۰ میلیون دلار محصولات باغی، صیفی‌جات و فرآورده‌های دامی از ایران به روسیه صادر شد که نسبت به سال قبل از آن ۶۹ درصد افزایش داشت.

وی، دلایل افزایش در این صادرات را تسهیل در امور بانکی، بسته بندی استاندارد، بهبود کیفیت محصولات و آشنایی بیشتر صادرکنندگان با قوانین صادرات بین المللی بیان کرد.

مدیرکل دفتر بازرگانی آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت ایران، روسیه و آسیای میانه را بهترین و نزدیکترین بازار فروش محصولات تولیدی ایران اعلام و اضافه کرد: دستیابی به بازار اقتصادی کشور‌های شمالی روسیه، آسیای میانه و قفقاز در دستور کار دولت قرار دارد.

موسویان ادامه داد: ایران هم اکنون به دلیل نبود شرکت‌های بزرگ تجاری، از مزایای بازار صادراتی روسیه برخوردار نیست.

وی افزود: در حال حاضر بازرگانان ایرانی می‌توانند روی صادرات محصولاتی همچون کیوی، خیار، کشمش، پسته و کالا‌هایی مانند فرش دستباف و ابریشم، نساجی و محصولات پتروشیمی به کشور روسیه، سرمایه گذاری کنند.

مدیرکل دفتر بازرگانی آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت ایران به منظور شرکت در کارگاه آموزشی یک‌روزه صنعتگران و تولید کنندگان چهارمحال و بختیاری به این استان سفر کرد.

انتهای پیام/خ

افزایش صادرات کالا به روسیه

برچسب ها: صادرات ، تجارت جهانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار