معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان گفت: سرطان پوست، شایع ترین نوع سرطان است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،شاه مرادی امروز در همایش اولین مجمع بهداشت شهرستان اصفهان سلامت امر و حق همگانی دانست که همه در تحقق آن دخیل هستند و هیچکس نمی تواند خود را از این موضوع مستثنی بداند.
وی تصریح کرد: برخورداری از بالاترین حد استاندارد قابل حصول و منطقی سلامت بدون در نظر گرفتن موقعیت نژاد،عقاید سیاسی، موقعیت اجتماعی و اقتصادی حق مسلم هر انسانی است.
این مقام مسوول تامین نیازهای اساسی همچون بهداشت و درمان، آموزش و پرورش و ... را از وظایف دولت دانست و ادامه داد: اگر کارهای خود را به صحیح و کامل انجام دهیم نیازی به هیچ اقدامی نیست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان با اشاره به اینکه حل ۲۳ درصد مشکلات سلامت بر عهده دولت است، گفت: ۷۵درصد بقیه بر عهده جامعه است و باید سهم این بخش را پر رنگ کنیم.
شاه مرادی ادامه داد: ارتقا سلامت، خدمات بالینی و عوامل اجتماعی و اقتصادی از عوامل فیزیکی مهم است که سبک زندگی سالم نقش بسزایی در این خصوص دارد.
وی از سرطان پوست، به عنوان شایع ترین سرطان ها نام برد و گفت: کشاورزانی که وقت زیادی در زیر آفتاب می گذارند از این قاعده مستثنی نیستند.
این مقام مسوول ادامه داد: بدن انسان ۵۰درصد آفتاب را زیر ۲۰سال دریافت می کند در حالیکه ۷۰تا ۸۰درصد فعالیت انسان در بعد از این سنین است.
شاه مرادی با اشاره به مضرات قلیان، خاطرنشان ساخت: ما مسوولین شهری و استانی نباید اجازه دهیم مغازه هایی با وسایل قلیان فعالیت کنند.

انتهای پیام / س

سرطان پوست سرطان شایع در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.