مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان شهربابک گفت: بخش عمده هدر رفت آب به دلیل فرسودگی شبکه است که بازسازی آن نیازمند اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان است.

۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی شبکه آب شهربابک نیاز استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛  علی ابراهیمی مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان شهربابک گفت: صرفه جویی در مصرف آب توسط مردم باید به یک فرهنگ تبدیل شود اما از آن مهمتر ، جلوگیری از تخلفات ادارات دولتی و غیر دولتی در حوزه آب است که بسیاری از آنها در چاه موتورهای خود اضافه برداشت چشمگیر دارند.

همچنین زراعت کار کارشناس مطالعات سفره های آب زیرزمینی آب استان کرمان در جلسه ستاد مدیریت بحران آب شهربابک با اشاره به اینکه شهربابک اولین شهر استان کرمان است که حفر چاه در آن از سال ۱۳۵۰ ممنوع اعلام شده است، افزود: منطقه شهربابک منطقه ممنوعه ای است که نباید اجازه حفر چاه جدیدی تحت هیچ شرایطی داده شود.

وی یکی از راهکارهای جلوگیری از هدررفت آب را اقتصادی کردن آب و واقعی کردن قیمت آن عنوان کرد و افزود: راهکار دیگر حل مدیریت بحران آب جایگزین کردن محصولات کم آب با محصولات آب بر است که با نظارت دقیق و آموزش کشاورزان دربخش کشاورزی قابل کنترل است.

وی علت فاجعه بحران آب را کنترل و نظارت نداشتن مسئولان مرتبط در بخش کشاورزی و صنعت دانست و افزود: عمق فاجعه بحران آب تا حدی است که تمام مسئولان به باور بحران آب رسیده اند.

وی از صدور ۱۲۰ میلیون مترمکعب مجوز برداشت آب از سفره های زیرزمینی شهربابک طی سال های اخیر خبر داد و افزود: برای کنترل فاجعه اتمام آب باید با نصب کنتور بر چاه های دشت خاتون آباد میزان برداشت آب به حداکثر ۸۰ میلیون متر مکعب برسد و این کار برعهده اداره آب منطقه ای شهربابک بوده که نیاز است به صورت جدی وارد شود تا شهربابک طی چندسال آینده با خطر اتمام آب مواجه نشود.


انتهای پیام/س

بازسازی شبکه آب شهربابک

برچسب ها: آب ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار