رییس اداره محیط زیست مسجدسلیمان از مشاهده گونه خرس قهوه ای کمیاب در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، وحید شالویی، رییس اداره محیط زیست مسجدسلیمان با اشاره به گشت و کنترل محیط بانان در دریاچه سد گتوند در این شهرستان بیان داشت: محیط بانان یک گونه خرس قهوه ای کمیاب در منطقه لاروم مشاهده کردند و موفق شدند از آن تصویربرداری کنند.

وی، این گونه خرس قهوه ای را یکی از زیباترین و نادرترین گونه های خرس عنوان و تصریح کرد: این جاندار به همه چیزخوار معروف بوده و غذای این حیوان دامنه وسیعی از گیاهان و حیوانات است.

شالوئی با بیان اینکه خرس‌ها به دلیل استفاده از منابع غذایی مختلف، زندگی در مناطق دور از دسترس و صعب‌العبور جنگلی و کوهستانی، شبگرد بودن، نداشتن دشمنان طبیعی و خواب زمستانی از جمعیت خوبی برخوردار هستند، اذعان داشت: هجوم انسان ها به این قلمرو بارها جمعیت اینگونه از حیوانات را در معرض خطر قرار داده است.

رییس اداره محیط زیست مسجدسلیمان، لاشه خواری این جاندار را از مزایای حضور خرس قهوه‌ای در زیستگاه‌های ما عنوان و اظهار کرد: خرس قهوه ای با خوردن لاشه‌های بیمار و آلوده‌ای که در طبیعت رها می‌شوند از انتشار بیماری در طبیعت جلوگیری می‌ نماید.

انتهای پیام/گ

منطقه لاروم، زیستگاه خرس قهوه ای

برچسب ها: محیط زیست ، دامپزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار