رئیس منابع آب مهرستان:

چاه‌های غیرمجاز تهدیدی جدی برای آینده منابع آب هستند

رئیس اداره منابع آب مهرستان گفت: چاه‌های غیرمجاز تهدیدی جدی برای آینده منابع آب و چالشی در مقابل توسعه شهرستان هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، رضا جلیلوند رئیس اداره منابع آب مهرستان اظهار داشت: چاه‌های غیرمجاز تهدیدی جدی برای آینده منابع آب و چالشی در مقابل توسعه شهرستان مهرستا هستند.

وی افزود: از همین رو یک حلقه چاه غیرمجاز در راستای حفاظت از منابع آب زیرزمینی واقع در روستای «چد» از توابع بخش مرکزی شهرستان مهرستان پس از صدور دستور قضایی و با نظارت ضابطین توسط متخلف پر و مسلوب المنفعه شد.

رئیس اداره منابع آب مهرستان ادامه داد: برداشت بی رویه و غیر مجاز از چاه‌های کشاورزی باعث به هم خوردن تعادل آب‌های زیر زمینی می‌شود که مهم‌ترین پیامد ناشی از آن کاهش سطح آب سفره‌های زیرزمینی و افزایش تنش‌های اجتماعی در روستا‌ها و به دنبال آن مهاجرت اجباری است.

وی بیان داشت: نیاز است تا تمامی مردم نسبت به حفظ منابع آبی موجود احساس تکلیف کنند تا بتوان ماه‌ها و سال‌های آینده را مدیریت کرد.

جلیلوند تصریح کرد: آب از اصلی‌ترین مؤلفه‌های توسعه پایدار است و یکی از عوامل قدرت اقتصادی به حساب می‌آید و همه ما موظفیم نسبت به این مهم احساس تکلیف کرده و در راستای حفظ و صیانت از این منبع خدادادی تلاش کنیم.

انتهای پیام/ع

آب از اصلی‌ترین مؤلفه‌های توسعه پایدار است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بلوچ
۰۶:۳۰ ۲۷ تير ۱۳۹۷
احسنت به رئیس زحمت کش مهرستان.اما یادآور میشوم مهرستان سفره آب زیرزمینی ندارد.خیلی موضوع را بزرگ نکنید.
آخرین اخبار