مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۱ اهواز از برگزاری کارگاه آموزشی ویژه‌ی آموزش دهنده طرح توسعه‌ی با سوادی زنان و دختران روستایی در این ناحیه خبرداد.

برگزاری کارگاه آموزشی با سوادی زنان و دختران روستایی  سیدجاسم موسوی اصل، مدیر آموزش و پرورش ناحیه 1 اهواز در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: تسهیل و تسریع در اجرای برنامه های سوادآموزی و ارتقای شاخص سواد برای توسعه عدالت آموزشی در دستیابی به آموزش های پایه ی سواد، نیازمند توجه به گروه های اجتماعی خاص به ویژه زنان و دختران روستایی است.

وی افزود: نقش حساس زنان و دختران روستایی که نیمی از جمعیت روستاها را شامل می شود بسیار ارزشمند است و آموزش این قشر و ترویج و ترغیب آنان یکی از چالش های این نظام آموزشی بوده است که باعث توسعه ی فرهنگی اجتماعی اقتصادی و سیاسی کشور می شود.

موسوی اصل با اشاره به اهداف این طرح بیان داشت: اهداف این دوره 48 ساعته آموزشی این است که آموزش دهنده ها را با نحوه ی آموزش بزرگسالان و کلیات روش های تدریس کتب سواد آموزی، همچنین با مراحل تولید محتوای آموزشی و نحوه ی سنجش و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی سوادآموزی آشنا کند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 1 اهواز در پایان گفت: آمار 25 نفر از30 نفر آموزش دهنده ای که در این دوره شرکت کرده اند که بعد از گذراندن این دوره 48 ساعته و احتساب حدنصاب نمره آزمون پایانی و با در دست داشتن گواهی پایان دوره می توانند به مدت 4 ماه حدود 100 نفر از زنان و دختران روستایی را تحت پوشش دوره ی سوادآموزی قرار دهند.

اتهای پیام/م

تلاش برای باسوادی زنان روستایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.