معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری یزدگفت: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب ۴۰ پروژه عمرانی با عنوان یزد+۴۰ در یزد اجرا می‌شود.

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری یزد در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، با اشاره به وجود ۲۱ بخش در استان گفت:برای ۲۱ بخش استان برنامه ریزی شده تا دفاتر تسهیل گری با هدف انسجام و یکپارچگی در روستا‌ها ایجاد شود تا ظرفیت‌ها و آسیب‌های این روستا‌ها به خوبی شناسایی شود.

صادقیان افزود: تاکنون ۱۲ جلسه سازگاری با آب با هدف ایجادبرنامه در حوزه تامین آب ومصرف آب برگزار شده که به حفظ و حراست ازخط اول انتقال آب تاکیدو برنامه ریزی شده است.


بیشتر بخوانید:مدیریت تامین آب با بهره گیری از اندیشه نخبگان


معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزدتصریح کرد:خط دوم انتقال آب در دستور کاربوده و برای خط سوم انتقال آب از خلیج فارس نیزبرنامه ریزی و بخش زیادی از آن اجرا شده است.

وی با اشاره به مصوبات جلسه آب در استان یزد خاطرنشان کرد:جهادکشاورزی، آب و فاضلاب شهری موظف شدند تا با مدیریت صحیح در مصرف آب به ویژه در بخش کشاورزی صرفه جویی کنند.

صادقیان مهمترین برنامه در راستای اجرای طرح ذخیره منابع آبی را احداث دو مخزن ۲۰ هزارمترمکعبی در خط انتقال و یک مخزن دیگردر شهرستان میبد و مخزن ۵۰ هزار مترمکعبی در یزد و ۲ هزار مترمکعبید در مهریز اشاره کرد.


بیشتر بخوانید:افزایش سهمیه آب انتقالی به یزد


این مقام مسئول از دیگر اقدامات انجام شده در راستای تامین منابع آب در استان را حفربیش از ۲۰ حلقه چاه عنوان کرد و افزود:بیش از ۲۰ چاه کشاورزی حفر شده و ۱۱ چاه کشاورزی نیز شناسایی شده تا در مواقع اضطراری از این منابع استفاده شود.

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری یزد مهمترین اقدامات این معاونت در سال جاری را اجرای طرح گازرسانی به دهستان شیرکوه تفت و دهستان جلگه دربهاباد، شناسایی ۶۸ بنای تاریخی برای ثبت ملی، سرمایه گذاری در ۲۸ پروژه میراث فرهنگی، احداث آزادراه بندرعباس به تهران، اجرای کمربندی جنوب شرق خاتم و سرمایه گذاری و واگذاری پروژه‌های نیمه تمام به بخش خصوصی عنوان کرد.

وی هم چنین به اجرای طرح یزد+۴۰ به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت:به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب ۴۰ پروژه عمرانی با عنوان یزد+۴۰ در یزد اجرا می‌شود.

صادقیان هم چنین به بحث بازآفرینی شهری اشاره و بیان کرد:طرح باز آفرینی شهری یکی از موضوعات مهمی است که درایجاد اشتغال وترمیم بافت‌های قدیمی بسیار موثر بوده و ۵ محله حسن آباد، اسکان، شاه ابوالقاسم، قاسم آباد و پشت باغ در هدف مرحله اول طرح بازآفرینی شهری است.

انتهای پیام/ی

اعلام برنامه‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در یزد

برچسب ها: کم آبی ، روستاها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار