معاون فنی اداره کل محیط زیست هرمزگان گفت: امسال به دلیل خشک شدن چاله‌های آبی، بسیاری از گونه‌های حیات وحش تلف شده اند.

میثم قاسمی معاون فنی اداره کل محیط زیست استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با مرگ چند گونه حیات وحش در منطقه بندر خمیر اظهار کرد: با توجه به خشکسالی های سال جاری برخی چشمه های استان دچار بحران کم آبی شدند.

وی ادامه داد: در برخی چاله های آبی رسوباتی انباشته می شوند که به صورت باتلاق در می آیند و زمانی که حیوانات برای خوردن آب به این چاله ها مراجعه می کنند در این باتلاق ها اسیر می شوند و جان خود را از دست می دهند.

قاسمی گفت: مردم منطقه برای کمک به حیات وحش، به صورت خودجوش به منطقه کم آب لوله کشی کردند تا حیات وحش را از این شرایط نجات دهند. متاسفانه امسال به دلیل کمبود بارندگی در منطقه بسیاری از چاله های آبی و چشمه ها خشک شده اند و همین موضوع باعث تلف شدن بسیاری از حیات وحش می شود.

معاون فنی اداره کل محیط زیست استان هرمزگان تصریح کرد: با توجه به کمبود نیرو در مناطق حفاظت شده و همچنین نبود بودجه کافی، ساخت آبشخورها به کندی صورت گرفت.

وی ادامه داد: امیدوار هستیم با مشارکت مردم و فعالان محیط زیست روند ساخت آبشخور ادامه یابد تا بتوانیم حیات وحش منطقه و کشور را از کمبود آب نجات دهیم.

گفتنی است؛ اخیرا برخی رسانه ها از تلف شدن چند گونه حیات وحش در منطقه بندر خمیر خبر داده بودند؛ علت این واقعه این است که آبگیر ارتفاعات جنوبی کهورستان در استان هرمزگان بار دیگر بر اثر خشکسالی، به باتلاقی تبدیل شده که جانوران تشنه را به کام مرگ می‌کشد. جانورانی که طبق عادت برای نوشیدن آب، به این آبگیر مراجعه می‌کنند اما با سرنوشتی ناگوار مواجه می‌شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۲۶ تير ۱۳۹۷
پس اين محيط زيست چيكار داره ميكنه فقط بلده آمار مرگ و مير بگيره ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۲۶ تير ۱۳۹۷
خب حوض پخش كنن محيط زيست و هر هفته پخش كنن
آخرین اخبار