نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر بر لزوم رعایت استانداردها در عرصه عمرانی تاکید کرد و گفت: کنترل کیفیت و نظارت بر اجرای پروژه‌های عمرانی افزایش یابد.

لزوم رعایت استانداردها در عرصه عمرانیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح سه‌شنبه در دیدار مدیر و مسئولین آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان بوشهر با تبریک دهه کرامت اظهار داشت: خدمت به مردم توفیقی است که نصیب مسئولان شده و باید از این فرصت به خوبی استفاده شود.

وی به نقش بسیار مهم فعالیت‌های عمرانی در توسعه و پیشرفت هر جامعه اشاره کرد و ادامه داد: یکی از مهمترین موضوعاتی که در عرصه عمرانی باید مورد توجه قرار گیرد، توجه به کیفیت اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها است.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر لزوم توجه به کنترل کیفیت و مراعات استاندارد‌های سازه خاطرنشان کرد: در صورتی که این نظارت‌ها به خوبی انجام شود، قطعا در اقدامات بعدی نیز شاهد وضعیت بهتری خواهیم بود.

وی تصریح کرد: رعایت نکردن استاندارد‌ها باعث می‌شود تا در هنگام بروز حوادثی همچون سیل، زلزله و تخریب‌های سازه‌ای شاهد خسارت‌های بسیار بالا و تلفات جانی باشیم که این موضوع اهمیت کنترل کیفیت را می‌رساند.

آیت‌الله صفایی بوشهری فعالیت‌های آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک را بسیار بزرگ و مهم دانست و اضافه کرد: یکی از موضوعاتی که باید به صورت جدی در دستور کار باشد، نوآوری در سیستم‌های آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک است.

وی با اشاره به اینکه علم نظارت و علم بررسی کاملا متحول شده است، افزود: درصورتی که ما کماکان پیرو روش‌های دیرین باشیم و در پی روش‌ها و استاندارد‌های نوین علمی نباشیم قطعا دچار عقب ماندگی در این عرصه خواهیم بود.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر خوساتار استفاده از سیستم‌های نظارتی و آزمایشگاهی مکانیک خاک مدرن و نوین شد و گفت: سیستم‌های فنی و مکانیک خاک باید ایرانی و بومی سازی و با علم روز همگام شود.

انتهای پیام/م

کنترل کیفیت و نظارت بر اجرای پروژه‌های عمرانی افزایش یابد

برچسب ها: استاندارد ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.