عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دهم، از کسری ۱۰۰ هزار میلیارد ریالی بودجه امسال آموزش و پرورش خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ فریده اولادقبا امروز سه شنبه ۲۶ تیر ۹۷ در جریان سفر اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دهم به چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بودجه امسال آموزش و پرورش کشور با ۶۰ هزار میلیارد ریال افزایش، به ۴۲۰ هزار میلیارد ریال رسید افزود: این بودجه باز هم حدود ۱۰۰ هزار میلیارد ریال کسری دارد.

وی اضافه کرد: بودجه آموزش و پرورش کشور در سال گذشته ۳۶۰ هزار میلیارد ریال بود.

نماینده مردم تهران و عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، تغییر نگاه دولت‌ها به آموزش و پرورش را ضروری دانست و گفت: نگاه بودجه‌ای به این نهاد علمی باید بهبود یابد.

اولادقبا همچنین از پیگیری پرداخت پاداش پایان خدمت سال ۹۶ و معوقات سال‌های گذشته فرهنگیان از سوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خبر داد.

وی پیرامون حذف آزمون ورودی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به شیوه کنونی در کشور افزود: جلساتی در این زمینه و برای لحاظ کردن سوابق تحصیلی دانش آموزان در کنکور، با وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شده است.

اولادقبا اظهار داشت: عدالت جنسیتی در پذیرش تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌ها نیز با برگزاری جلسات مکرر، در حال بررسی می‌باشد.

اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی صبح امروز سه شنبه ۲۶ تیر ۹۷ به ریاست محمدرضا عارف و برای بررسی و ارتقای شاخص‌های کمی و کیفی حوزه آموزش، فناوری و پژوهش، به چهارمحال و بختیاری سفر کردند.

انتهای پیام/ش

سفر اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به شهرکرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار