معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی از اختصاص حواله ۴۰۰ میلیون ریالی کتاب به روستا‌های فعال در حوزه ترویج فرهنگ کتابخوانی استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ رضا رضایی معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: از سوی دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ٤٠٠ میلیون ریال حواله کتاب به روستا‌ها و شهر‌های فعال در حوزه ترویج فرهنگ کتابخوانی استان اختصاص یافت.

وی اظهار کرد: این طرح با توجه به پیشنهاد دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی مبنی بر حمایت و تشویق استان‌ها،  شهر‌ها و روستا‌هایی که در حوزه ترویج کتابخوانی اعم از انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران ، جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب، جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان و جشنواره تقدیر از مروجان کتابخوانی در سال ٩٦ انجام شد.

رضایی گفت: مبلغ ٢٠٠ میلیون ریال به مرکز استان خراسان شمالی و روستا‌های اسفیدان بجنورد ، بزنج اسفراین ، قلعه خان از توابع مانه و سملقان و روستای طبر از توابع جاجرم هر کدام به مبلغ ٥٠ میلیون ریال حواله کتاب اعطاء شد.

وی افزود: کتاب‌های ارسالی از جمله آثار جدیدی هستند که در نمایشگاه کتاب تهران عرضه و توسط تیم کارشناسی انتخاب و خریداری شده اند.

گفتنی است: روستا‌های اسفیدان، بزنج ، قلعه خان و طبر از خراسان شمالی در سومین و چهارمین دوره از جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب برگزیده و بجنورد در سال ٩٦ به عنوان نامزد پایتخت کتاب ایران معرفی شد.

انتهای پیام / ب

پرداخت حواله کتاب به روستا‌های فعال در حوزه ترویج کتابخوانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.