رئیس سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهری شهرداری بیرجند گفت:براساس بررسی‌های کارشناسان نیمی از فضای سبز شهری این شهر با آب غیرشرب آبیاری می‌شود.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛شاکری رئیس سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهری شهرداری بیرجند در حاشیه بازدید مدیران شهری از پروژه‌های فضای سبز گفت:آبیاری بخشی از مجموع فضای سبز شهری بیرجند از آب چاه کشاورزی تأمین شده و برای نیمی دیگر از فضای سبز از آب شهری استفاده می‌شود.


وی افزود:به منظور صرفه‌جویی،بهبود کیفیت و کاهش میزان مصرف آب طرح‌های نوین آبیاری در فضای سبز شهری بیرجند در دست اجرا است.

 

شاکری گفت:در این راستا جداسازی سامانه‌های آبرسانی و آبیاری فضای سبز از آب آشامیدنی و طراحی شبکه آبیاری با بهره‌گیری از آب خام به منظور تأمین آب مورد نیاز فضای سبز در دست اقدام است.

 

رئیس سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهری شهرداری بیرجند با اشاره به اینکه شهروندان و مسافران نقش اصلی در حفظ فضای سبز شهری دارند،افزود:بارها مشاهده شده شهروندان و مسافران با نشستن بر روی چمن‌ها موجب تخریب فضای سبز شهری می‌شوند.

 

وی با بیان اینکه گستره فضای سبز شهری بیرجند 276 هکتار است،تأکید کرد:به دلیل همین بی‌توجهی‌ها بخش‌هایی از فضای سبز شهری بیرجند از بین رفته است که نیازمند توجه جدی تمام مردم است.

انتهای پیام/غ

آبیاری نیمی از فضای سبز بیرجند با آب غیرشرب

برچسب ها: شهرداری ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.