مدیرکل گمرک استان همدان گفت: صادرات ظروف سفالی 12 در صد از کل صادرات استان را به خود اختصاص داده است و در رتبه سوم قرار دارد.

رتبه سوم صادرات سفال در همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ جمال خشوعی، مدیرکل گمرک استان همدان بیان کرد: در سه ماهه امسال 2 میلیون و 912 هزار و 150 دلار انواع ظروف سفالی از گمرک همدان به کشورهای عراق، آلمان و اردن صادر شده است.

وی وزن این میزان کالای صادراتی را 492 هزار کیلوگرم اعلام کرد و گفت: صادرات ظروف سفالی 12 درصد از کل صادرات استان را به خود اختصاص داده و با این شرایط در رتبه سوم کالاهای صادراتی استان همدان قرار دارد.

مدیرکل گمرک استان همدان تصریح کرد: در مدت مشابه سال گذشته 2 میلیون و 539 هزار و 300 دلار ظروف سفالی از همدان به سایر کشورها صادر شده که در مقایسه با آمار صادرات امسال، 15 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

خشوعی اظهار داشت: صادرات صنایع دستی استان باید در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش یابد که تمهیدات لازم در این زمینه ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه همدان یکی از استان‌های مطرح کشور در زمینه تولید صنایع دستی محسوب می‌شود اظهار کرد: اقدامات متعددی برای حمایت از صنعتگران استان برای تولیدات صادرات محور شده که خوشبختانه نتیجه مناسبی نیز داشته است.

مدیرکل گمرک استان همدان بیان کرد: یکی از مشکلات در حوزه صادرات صنایع دستی مربوط به نبود بسته ‌بندی مناسب برای سفال لالجین است که به دنبال این هستیم تولید بسته‌بندی مناسب برای سفال را در دستور کار قرار دهیم تا بتوانیم  در بازارهای جهانی به رقابت بپردازیم.

انتهای پیام/ب

افزایش 15 در صدی صادرات سفال در همدان

 

 

برچسب ها: صادرات ، صنایع دستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.