متخلفان ثبت نام دانش آموزان، به هیات رسیدگی تخلفات اداری معرفی می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ عبد الرسول احمدی سرپرست اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: در جمع اعضای ستاد استانی نظارت بر حقوق والدین و دانش آموزان گفت: لازم است مدیران و مسئولان اداره‌های آموزش و پرورش استان با نظارت فعال و هوشمندانه از هر گونه اقدامی که سبب تضعیف حقوق والدین و دانش آموزان می‌شود و بدبینی، سوظن و بی‌اعتمادی مردم به نظام آموزشی را ایجاد و یا گسترش می‌دهد، جلوگیری کنند.

وی، از اعضای این ستاد خواست تا با راه اندازی و تقویت تیم‌های بازرسی به صورت محسوس و نامحسوس برروند ثبت نام در مدارس نظارت کنند.

احمدی افزود: لازم است با متخلفان از قوانین، آیین نامه‌ها و مقررات، برخورد لازم صورت گیرد و متخلفان به هیات رسیدگی تخلفات اداری معرفی شوند.

وی همچنین درخصوص مکانیزم‌های مختلف درخصوص ثبت نام دانش آموزان اشاره کرد و گفت:درست است که ثبت نام برمبنای طرح آدرس و محل جغرافیایی سکونت دانش آموز دارای نواقصی است، ولی هم اکنون و با شرایط موجود چاره‌ای جز انتخاب این روش نیست.

سرپرست اداره کل آموزش وپرورش فارس بررعایت اخلاق و قانون مداری توسط مدیران مدارس دراین زمینه تاکید کرد و گفت: از اولیای دانش آموزان هم خواهانیم تقاضا‌های غیر منطقی وخارج از قانون نداشته باشند.

احمدی همچنین خواستار رسیدگی شفاف به اسناد مالی مدارس شد و گفت: باید گردش مالی مدارس شفاف باشد تا مردم اعتماد بیشتری به مجموعه آموزش وپرورش داشته باشند.
انتهای پیام/ر

نظارت بر حقوق والدین و دانش آموزان در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار