رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: برنامه اصلی وزارت علوم برای بین المللی سازی دانشگاه ها و افزایش جذب دانشجویان خارجی، ارائه تسهیلات به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در جذب این دانشجویان است.

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجتبی صدیقی امروز (یکشنبه) در آیین جشن فارغ التحصیلی دانشجویان غیرایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاه های استان تهران که درمحل تالار فردوسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: مبلغ دانشگاه محل تحصیل خود باشید و پیام صلح و دوستی ملت ایران را به مردم کشور خود برسانید.

ملت ایران عاشق ملت‌های جهان است

وی افزود: در حالی که دنیا با بربریت و توحش جدید برخی از حاکمان مواجه است، جمهوری اسلامی ایران به قرار دادهای بین المللی خود پای بند است و ملت ایران، عاشق ملت های دنیا است.

۵۰۰ فارغ التحصیل غیر ایرانی در سال جاری

در ادامه این آیین، عبدالحمید علیزاده، سرپرست اداره کل دانشجویان غیر ایرانی سازمان امور دانشجویان گفت: در حالی که در سال گذشته تعداد فارغ التحصیلان غیر ایرانی حدود ۳۰۰ نفر بود، امسال با افزایش ۱.۶ برابری تعداد فارغ التحصیلان غیر ایرانی، این آیین با ۵۰۰ نفر برگزار شد.

وی افزود: سیاست وزارت علوم، تمرکز زدایی از برنامه های دانشگاه ها در خصوص جذب، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشجویان غیر ایرانی است و به همین علت در سال جاری، آیین دانش آموختگی دانشجویان غیر ایرانی در سه منطقه کشور و در دانشگاه های اصفهان، مشهد و تهران برگزار شد.

سرپرست ادارهکل دانشجویان غیر ایرانی سازمان امور دانشجویان گفت: وزارت علوم و سازمان امور دانشجویان در حال تدوین آیین نامه ای هستند که تمام فرایند پذیرش و فارغ التحصیلی دانشجویان خارجی را به طور کامل مشخص کرده است و با تصویب این آیین نامه، دست دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور در جذب دانشجوی خارجی بازتر خواهد شد.

در پایان این آیین، به تعدادی از فارغ التحصیلان غیر ایرانی نمونه، جوایز و هدایایی اهدا شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار